اخباراخبار ویژه

فناوری نازل های جدید برای برچسب زنی در قالب

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر استفاده از فناوری برچسب زنی در قالب (in-mould labelling (IML)) امکان تولید پلاستیک های بسته بندی با بدنه ی کامل چاپ شده را در یک مرحله فراهم می کند. در این فرایند، پلاستیک بسته بندی مربوطه به طور مستقیم به داخل فیلم چاپ شده فرستاده می شود. در میان ماشین های تزریق دیگری که مورد استفاده قرار می گیرند، روش IML دقت و درصد اطمینان بالایی دارد. مثال کاربردی دیگر از شرکت آلمانی Roth Werkzeugbau است که برای صنعت خودرو، دارو و بسته بندی، قالب تولید می کند. به ویژه از این فناوری برای فرایندهایی استفاده می شود که در آن ها دمای بالا وجود دارد. تولید کنندگان در بخش بسته بندی به نقطه ای بهینه از نظر دما و سایر ویژگی های فرایندی برای ایجاد بهترین کیفیت و کمترین زمان نیاز دارند که استفاده از این سیستم می تواند به آن ها کمک کند.
با استفاده از فرایند IML، برش و چاپ فیلم های پلاستیکی که به عنوان برچسب مورد استفاده قرار می گیرند بسیار دقیق با استفاده از یک نگهدارنده در ماشین قالب گیری تزریقی قرار می گیرد. به واسطه ی استفاده از خلا و یا الکتریسیته ی ساکن، برچسب ها نگهداشته شده و سپس با پلاستیک وارد دستگاه می شوند. با استفاده از گرما و فشار، فیلم ها به طور دقیق بر روی پلاستیک قرار گرفته و در پلاستیک مذاب نفوذ می کند. محصول نهایی وارد بخش دیگر برای پر شدن و سیل شدن می شود.
امروزه این فناوری با قالب های multi-daylight برای افزایش خروجی بدون اثر منفی بر تکرارپذیری و کیفیت محصول مورد استفاده قرار گرفته است. در صنعت مواد غذایی، بسته بندی محصولات بسیار مهم است. برچسب ها هر 5طرف بسته بندی که عکس یا نوشته ای قرار دارد را می پوشانند. این فرایند هماهنگی میان هریک از اجزا با یکدیگر را نیاز دارد.
Marco Roth مدیرعامل Roth Werkzeugbau بیان می کند، همکاری ما با GÜNTHER بسیار موفقیت آمیز بود. زمانی که مشتریان از ما محصولاتی عالی با قیمت پایین می خواهند، تنها راه ایجاد اطمینان زیاد به فرایند تولید و حداقل کردن چرخه ی تولید است. به دلیل فناوری hot runner شیرهای GÜNTHER ما می توانیم مدت زمان چرخه ی تولید را به کمتر از 5ثانیه کاهش دهیم. این قابلیت می تواند منجر به تولید تعداد زیادی از محصول در زمان بسیار کوتاه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا