اخبار

فیلترهای سرنگی نانویی وارد بازار می شوند

بسپار می نویسد، فیلترهای سرنگی که با فناوری نانو توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است به زودی وارد بازار می شود. این فیلتر ها در داروسازی، آزمایشگاهها و … کاربرد دارند. 


حمیده عظیمی، عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه فیلتر سرنگی از دو جز اصلی تشکیل شده است، گفت: یک جزء فیلتر سرنگی غشا پلیمری دارای تخلخل، اندازه، منافذ مشخص و ماژول نگهدارنده است که قابلیت اتصال به سرنگ یا هر سیستم دارای مسیر مشابه انتهای سرنگ را دارد و جزء دوم فیلترسرنگی نیز پلیمری دارای استحکام نسبتا بالا است که این جز از غشا را به خوبی محافظت می کند. 

وی با بیان اینکه در این شرکت موفق شدیم فیلترهای سرنگی را با استفاده از دستگاه الکتروریسی که در این شرکت ساخته شده، طراحی کنیم، اظهار داشت: در این شرکت با استفاده از نانو ساختارهای الیافی غشا مورد استفاده در فیلتر سرنگی با ویژگی تخلخل و اندازه منافذ مطلوب طراحی کردیم. 

وی با بیان اینکه این فیلترهای سرنگی به زودی وارد بازار می شوند، افزود: این محصول با استفاده از فناوری الکتروریسی با قیمت بسیار پایین تر نسبت به نمونه های تجاری قابل عرضه است و از طول عمر بالایی در مقایسه با این نمونه ها برخوردار هستند. 

به گفته عظیمی، فیلترهای سرنگی در صنایع و آزمایشگاههای بیولوژیکی، داروسازی، بیمارستانها، دستگاههای آنالیز، سیستم های چاپ و …کاربرد دارد. 

به گزارش مهر، فیلترهای سرنگی فیلترهای نسبتا کوچکی هستند که در مسیر جریان های کم سیالات بیولوژیکی و غیر بیولوژیکی قرار می گیرند و ذرات ناخواسته با اندازه ابعاد خاص را فیلتر می کنند. این فیلترها در حین آنکه مانع عبور ذرات ناخواسته می شوند نباید مانعی برای عبور محتویات مطلوب در سیال باشند. 

از این رو دو پارامتر اصلی در این فیلترها در نظر گرفته شده است که عبارتند از تخلخل و اندازه منافذ. تنظیم این دو پارامتر از پیچیدگی های ساخت غشا است که در صورت طراحی مطلوب غشا علاوه بر فیلتراسیون مناسب، می توان طول عمر عملیات فیلتراسیون را نیز بالا برد تا فشار عملیات در بازه های زمانی کوتاه بالا نرود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا