اخبار

تحلیل های اقتصادی صاحبان صنعت پلیمر و پوشش در خصوص سال های 1401 و 1402/سعید سواحلی مقدم،مدیرعامل ایده صنعت آتبین: فیلترینگ شبکه های اجتماعی تصمیم اشتباهی بود

بسپار/ایران پلیمر  سال بد سال باد سال اشک سال شک …

بدون هیچ توضیح و حاشیه نویسی، آنچه در ادامه می خوانید پاسخ گروهی از مدیران صنعت پلیمر و پوشش به سوالاتی است که در ابتدای مطلب آورده ایم. نمی خواستیم کامتان را تلخ تر کنیم. می خواستیم همه مان بدانیم در وضعی که هست چه قدر شبیهیم.

– مهم ترین رویداد اقتصادی سال 1401 چه بود و چه تاثیراتی روی کسب و کار شما در صنعت پلیمر و پوشش داشت؟

– مثبت ترین و منفی ترین تصمیم اقتصادی دولت در سال 1401 را چه می دانید؟

– بزرگترین دستاورد سازمان شما در سال 1401 چه بود؟

– بزرگترین چالشی که در سال 1401 در حیطه فعالیت حرفه ای و تخصصی خود با آن مواجه شدید، چه بوده است؟

-پیش بینی شما برای آینده اقتصادی کشور چیست؟

– نکته دیگری را اگر لازم می دانید، بفرمایید.

 (این گفت و گوها در شماره نوروزی مجلات بسپار و پوشرنگ به چاپ رسیده و به تدریج منتشر خواهد شد.)

در سال 1401 رویدادهای خوبی را در صنعت پلاستیک شاهد بودیم. ایران پلاست برگزار شد که از بزرگترین نمایشگاه های پلاستیک منطقه است. با استقبال خوب دست در کاران همراه بود و ما هم فعالانه با نمایش یک خط کامپاندر، اکسترودر دوماردان همسوگرد با قدرت موتور 250 کیلووات و قطر پیچ 75 حاضر شدیم که با ااستقبال خوبی از طرف مشتریان همراه بود.
دومین رویداد K Show آلمان بود که خیلی از صاحبان صنعت پلاستیک در آن حضور داشتند. آخرین رویداد مهم سال هم کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند بود که ما به عنوان اسپانسر پلاتین در آن مشارکت داشتیم.
تصمیم مثبت دولت را شاید بتوانم تخصیص ارز نیمایی برای تولیدکنندگان بدانم که تعداد قابل توجهی از مشتریان ما برای خرید ماشین آلات و خطوط تولید توانستند از آن استفاده کنند. البته تصمیمان منفی دولت بیشتر بود. بعد از اعتراضات پاییز، فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ کسب و کارها را مختل کرد و در مورد برخی مشاغل خانگی، به کلی آنها را از بین برد. باید قبول کرد که هر ابزاری دو لبه دارد، استفاده های مثبت بسیار و اندک استفاده های منفی. فیلترینگ تصمیم اشتباهی بود.
بزرگترین دستاورد ما در سال 1401، رسیدن به اهداف سازمانی مان بود. از لحاظ گسترش فروش، خدمات پس از آن و مشاوره حتی زودتر از موعد برنامه هایمان انجام و تا اواخر دی اهداف سالانه را محقق کردیم.
یکی از چالش ما مثل خیلی از کسب و کارها و از جمله در صنعت پلیمر مساله استخدام نیروی انسانی متخصص بوده و هست. خیلی از فارغ التحصیلان در حال مهاجرت هستند و جذب نیروی مناسب خیلی سخت و بغرنج شده است.
پیش بینی اقتصادی کشور کار راحتی نیست و تحت تاثیر عوامل سیاسی، منطقه ای و عوامل داخلی قرار دارد.
سناریوی خوش بینانه و بدبینانه برای آن متصور هستم. در اولی توافقات برجام به سرانجام می رسد و شاهد کاهش نرخ دلار و تا حدی رفع مشکلات بانکی و بین المللی هستیم که تاثیرات مثبتی در بازار خواهد داشت.
و اگر نه، تورم بیشتر و دلار گرانتر می شود که البته نه بدبینانه که واقع بینانه تر به نظر می رسد. مشکلات معیشتی هم بیشتر خواهد شد.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 245 ماهنامه بسپار که در پایان اسفند ماه 1401 منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا