اخباراخبار ویژه

فیلم بسته بندی بسیار شفاف از پلی پروپیلن

بسپار / ایران پلیمر شرکت KM، یکی از تولید کنندگان بسته بندی های منعطف و فیلم های مناسب برای بسته بندی در جهان است. این شرکت به نوع جدیدی از فیلم های بسته بندی دست پیدا کرده است که تنها از PP ساخته شده و قابل بازیافت هستند. این فیلم ها به طور کامل ماده ی داخل بسته بندی را غیرقابل نفوذ می کنند و می توانند حین انجام فرایند پخت با مایکروفر، و یا نگهداری ماده ی غذایی در فریزر مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول می تواند پاسخ گوی نیاز تولیدکنندگان مواد غذایی برای بسته بندی باشد. این فیلم برای بسته بندی انواع گوشت پرنده و یا گوشت قرمز و غذاهای آماده ی سرد می تواند استفاده شود. ساختاری یکسان و استفاده از یک نوع ماده برای تولید، قابل بازیافت بودن، قابل استفاده حین آماده سازی غذا و پخت در مایکروفر، قابل استفاده در دمای محیط یا دماهای انجماد مواد غذایی، قابلیت کشیده شدن بر روی ظرف مواد غذایی، شفافیت زیاد، ضد بخار و در دسترس بودن بدون واسطه از ویژگی های بارز این نوع فیلم بسته بندی است.

Graham Holding، مدیر بخش تجاری بسته بندی KM بیان می کند، “اگر شما بسته بندی را ببینید که متشکل از کاغذ، پلاستیک و فویل آلومینیومی است، جدا کردن اجزای این نوع بسته بندی برای بازیافت کار بسیار دشواری است. همچنین پیش بینی شده است که تا سال 2023، دولت انگلستان، شرکت هایی را که بسته بندی هایی با فرایند بازیافت دشوار تولید می کنند را جریمه خواهد کرد.”

فیلم جدید PP، برای بازیافت در همه جای جهان طراحی شده است. فرایند بازیافت این فیلم در کشورهایی که زیرساخت های بازیافت آن ها برای پلی الفین ها شکل گرفته است، قابل انجام خواهد بود.

در انگلستان، امکانات بازیافت از جلوی فروشگاه وجود دارد و به مشتریان اجازه می دهد که بسته بندی های منعطف پلی الفینی را به چرخه ی بازیافت برگردانند. فرایندهای مشابهی در بخش های دیگر وجود دارد. برای مثال در استرالیا، طرح بازیافت قرمز وجود دارد و همچنین در آفریقای شمالی، پلی الفین ها بزرگترین پلاستیک های بازیافت شده را تشکیل می دهند. بنابراین وجود بسته بندی فیلم های پلی الفینی بر روی محصولات تجاری، آن ها را وارد چرخه ی بازیافتی می کند که پیش از این به خوبی طراحی شده است.

هدف اصلی از بسته بندی KM، حفاظت و ارائه ی محصول باظاهر مناسب است. با استفاده از این بسته بندی ها محصولات از کارخانه تا خانه ی مصرف کننده به صورت حفاظت شده قرار دارند. همچنین ماده ی غذایی در بسته بندی به صورت جذابی به نظر می رسد و پایداری زیادی خواهد داشت.

فیلم پلی پروپیلن جدیدی که طراحی شده است در پی تولیدات دیگر شرکت KM شامل بسته بندی های پلی استر و فیلم های دیگر تک ماده که باعث غیرقابل نفوذ شدن ماده ی غذایی می شوند، به وجود آمده است.

این فیلم ها به گونه ای طراحی شده اند که قابل بازیافت بوده و مصرف کننده را از بسته بندی های چندلایه ای که متشکل از فیلم های پلاستیکی مختلفی هستند، نجات می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا