اخبار

فینالیست های مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای مشخص شدند/ یک دانش آموخته پلیمر هم در میان آنهاست

بسپار/ایران پلیمر مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای ، در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد و فینالیست های این دوره مشخص شدند.

 به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، مرحله نیمه‌نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه ای با رقابت 26 شرکت‌کننده در سه گروه برگزار شد و  در این مرحله که به صورت غیرحضوری برگزار شد، ویدئوهای ارسالی شرکت‌کنندگان راه‌یافته در حضور داوران ارائه شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

پس از پایان این رقابت با نظر داوران از هر گروه، دو نفر که بالاترین امتیاز را کسب کردند، راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله نیمه نهایی این مسابقات شرکت کنندگان در سه  گروهA , B , C  با هم به رقایت پرداختند که براساس رای هیات داوران اسامی برگزیدگان این مرحله به شرح ذیل است.

در گروهA  میلاد شکراللهی از دانشگاه صنعتی شریف  در مقطع  کارشناسی ارشد رشته مهندسی انرژی و زهرا نوری آکنده  از دانشگاه  صنعتی شاهرود در مقطع دکتری رشته اکولوژی گیاهان زراعی فینالیست شدند.

در گروهB  سیروس ایروانی  از دانشگاه  موسسه ی آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی و سید امیرحسین حسینی لرگانی از دانشگاه نهران مقطع کارشناسی ارشد رشته مکانیک بیوسیستم به فینال راه یافتند.

در گروه C  امیرحسین یزدان بخش از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد، رشته  مهندسی پلیمر و آزاده قوچانی  از دانشگاه  صنعتی امیرکبیر در مقطع دکتری، رشته مهندسی پزشکی فینالیست شدند.

در این مراسم داوران درباره نقاط قوت و ضعف مسابقات نکاتی را بیان کردند.

دکتر فاطمه پرسته عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره رعایت قوانین و نحوه ارائه شرکت کنندگان گفت: در ارائه باید از یک اسلاید بدون انیمیشن استفاده کرد و مهمترین بخش در ارائه برقراری ارتباط با مخاطب و عدم استفاده از کلمات تخصصی می باشد.

در ادامه دکتر علی اصغر کهندل  عضو هیات علمی جهاددانشگاهی گفت: شرکت کنندگان باید شاخص های پژوهشی و سلسله مراتب تحقیق را رعایت کنند و همچنین بتوانند محصول خود را به صورت خاص و مشخص و با زبان ساده معرفی کنند.

دکتر سید محمود مصباح عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره نحوه ارائه شرکت کنندگان گفت: ارائه کنندگان باید در مدت کوتاهی با مخاطب ارتباط برقرار کنند و اهمیت کار خودشان را به زبان ساده بیان کنند. داشتن انرژی زیاد در ارائه، در جذب مخاطب و تاثیرگذاری آن  اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه گفت: زمان ارائه باید متناسب با بخش های مختلف ارائه تقسیم بندی شود.

در پایان دکتر حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و دبیر این مسابقات گفت: این سازمان تا کنون پنج دوره مسابقات پایان نامه سه دقیقه ای را با حداقل امکانات و بدون حمایت هیچ نهاد و سازمانی برگزار کرده است. امیدواریم به منظور ایجاد انگیزه و بالا بردن کیفیت اجرای این مسابقات در دوره های جدید،  این مسابقات مورد حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: مجموعا ۳۲۲ شرکت کننده در دور پنجم این مسابقات به رقابت پرداختند که ۲۶ نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و امروز شاهد رقابت آنها بودیم. به دلیل محدودیت‌های کرونا، اغلب مسابقات مرحله مقدماتی به صورت مجازی برگزار شد.

علی اکبرزاده در پایان گفت: برگزاری مسابقات به شکل آنلاین باعث فاصله گرفتن از استانداردها شد لذا امیدواریم با بهبود اوضاع کرونایی بتوانیم فینال مسابقات را به صورت حضوری در اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه برگزار کنیم.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا