اخبار

قائم مقاوم وزیر صنعت: صادرات ۳۲ میلیارد دلاری غیر نفتی در شرایط فعلی یک معجزه است/

بسپار/ ایران پلیمر قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به این که صادرات ۳۲ میلیارد دلاری غیر نفتی در شرایط فعلی یک معجزه است، گفت: بر اساس توافق سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی از این پس مالیات دریافتی صادرات یکماهه استرداد می شود.

حسین مدرس خیابانی عصر امروز درهمایش استاندارد و کیفیت صادرات با اشاره به اینکه بهترین اقدام سازمان توسعه تجارت برای صادرات تشکیل جلسات و ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات به بخش خصوصی است، اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی در کنار صادرکنندگان حضور دارد و  این سازمان باید با تلاش حداکثری زمینه را برای حضور هر چه بیشتر کالاهای صادراتی ایران در بازارهای هدف فراهم کند.

وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی تقریبا جای صادرات نفتی را گرفته است و کشور از محل درآمد این بخش اداره می شود، گفت:‌ صادرات غیر نفتی در سال جاری 32 میلیارد دلار بوده که در شرایط اقتصادی کشور به  یک معجزه شبیه است زیرا در حال حاضر چیزی به عنوان صادرات نفتی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: در حال حاضر تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه صادرات بسیار فعال عمل می‌کنند دولت به خوبی می‌داند که نقطه تماس بخش دولتی و بخش خصوصی، تشکل‌ها هستند و باید تمام تصمیمات خود را با در نظر گرفتن نظرات بخش خصوصی اتخاذ نماید.

وی با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلاتی که از باب استاندارد در حوزه صادرات وجود دارد، رفع شود، گفت: نیاز است که به استاندارد به عنوان یکی از مقوله‌هایی که در حوزه صادرات غیرنفتی تأثیر دارد توجه شود. بر اساس توافق صورت گرفته میان بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی برای تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات از این پس مالیات دریافتی یکماهه مسترد می شود.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت باید نقطه تماس بخش خصوصی، تشکل ها باشد، تصریح کرد:‌ با 50 کشور موافقتنامه استاندارد امضا شده است اما بسیاری از آنها باید به روز رسانی شود.همچنین از این پس بانک مرکزی به صورت ماهانه فهرست صادر کنندگانی که رفع تعهد ارزی کرده اند را به سازمان امور مالیاتی ارائه داد تا این سازمان هم در اسرع وقت نسبت به بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته ارزش گذاری گمرک فعال شده تا با حضور تشکل‌های صادراتی نسبت به اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی اقدام کند، خاطر نشان کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان ترمینال در امر صادرات بزرگترین وظیفه اش فراهم کردن زمینه ارتباط صادرکنندگان با تجار است.

 

تسنیم

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا