اخبار

قالب گیری دمشی: یک حفره ای یا چند حفره ای؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر زمانی که تولید قطعات صنعتی قالب گیری دمشی زیاد است، آیا بهتر است از دستگاه هایی دارای تک حفره (Single cavity) استفاده کرد که میزان سرمایه گذاری را افزایش داده، مساحت بیشتری را اشغال کرده و مصرف انرژی را چند برابر می کند؟ و یا بهتر است تمامی این موارد را به حداقل رسانده و از یک دستگاه چند حفره ای (Multi cavity) استفاده کرد؟ جواب مشخص است ولی باید در نظر داشت استفاده از یک دستگاه چند حفره ای از انعطاف پذیری تولید می کاهد.

برای حل این مشکل دستگاه های ST Blow Moulding سری Aspi 150.3 DUO برای تولید قطعات سه بعدی دمشی طراحی شده است. در این دستگاه از فرایند مکش Parison استفاده شده که خروجی تولید یک دستگاه تک حفره را دو برابر کرده بدون اینکه نیاز به سرمایه گذاری و هزینه های عملکردی را افزایش دهد. در عین حال این دستگاه جدید، به انعطاف پذیر تر بودن تولید کمک شایانی می کند.

مشابه تمامی مدل های سری Aspi، دستگاه DUO می تواند برای استفاده در قالب گیری قطعات دو بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این دستگاه می توان همزمان از دو قالب با دو برنامه ی تولیدی مختلف به صورت همزمان استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا