اخباراخبار ویژه

قرنطینه کرونایی و پدیده ای با نام “کرکره نیمه پایین”!

بسپار/ ایران پلیمر از صبح امروز یک بار دیگر قرنطینه سراسری در بیشتر شهرهای کشور که قرمز و نارنجی هستند، به اجرا درآمده و جز مشاغل گروه یک بقیه محکوم به تعطیلی 10 روزه هستند که احتمال تمدید آن نیز پیش بینی شده است.

بیش از یک سال دست کم از اعلام و ثبت رسمی وجود ویروس کووید19 در کشور می گذرذ و تا کنون کشور با چهار موج و پیک ابتلا و فوتی های ناشی از بیماری کرونا روبرو بوده است. دلایل بسیاری برای مواجهه این چنینی در ایران وجود دارد، عدم تامین واکسن در زمانی که باید اراده ای برای آن وجود می داشت، اعمال محدودیت در زمان های موثر و … .

شخصا معتقد هستم از مهم ترین دلایل رسیدن به این پیک ها، عدم وجود اعتماد عمومی در جامعه نسبت به حاکمیت (در اعلام آمارهای مربوط به بیماری در مقاطع زمانی مختلف، قرنطینه یا عدم قرنطینه شهرهای خاص، غیرشفاف بودن فرآیند خرید و تولید واکسن و بعدتر واکسیناسیون با همان اندک واکسن های وارداتی و …) و حتما تنگناهای اقتصادی برای حاکمیت و ملت هر دوست.

در طول یک سال اخیر بدون هیچ گونه حمایت های دولتی چنانکه در خیلی از کشورها شاهد آن بودیم، مرتبا و مکررا تعطیلی هایی برای کسب و کارها اعلام شد و اتفاقا در زمان هایی مثل پایان سال گذشته که باید تعطیلی های جدی اعمال می شد، به دلیل عواقب اقتصادی این موضوع نادیده گرفته شد و نهایتا میزان فوتی ها را در طول یک هفته به دو برابر و سه رقمی رساند.

همین است که امروز مردم که در خانواده و اطرافیان به عینه شاهد ابتلا و فوت عزیزان خود هستند، باز هم توان تاب آوری ندارند و با کرکره های نیمه پایین مشغول ادامه فعالیت هستند. حتی در صنعت پلیمر و پوشش هم بعضا در شبکه های اجتماعی با تبلیغاتی روبرو هستیم که در آنها نوشته شده: “به صورت کرکره پایین و یا تلفنی در خدمت تولیدکنندگان هستیم”.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا