اخبار

قطع دسترسی به متن ۴۵۰ هزار پایان‌نامه برای مقابله با تقلب در کشور!

بسپار / ایران پلیمر رئیس کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران اعلام کرد: به استناد ماده هشت آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از یکم دی ماه دسترسی به تمام متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران(گنج)، قطع شد.

رسول جعفریان در صفحه‌ی شخصی خود در توییتر نوشت: «خبر کوتاه بود. به آگاهی می‌رساند که به استناد ماده هشت آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از یکم دی ماه دسترسی به تمام متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران(گنج)، شدنی نیست. دسترسی به ۴۵۰ هزار پایان‌نامه قطع شد. متاسفم.»

بر اساس ماده‌ی هشت آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی که مرداد سال گذشته به تصویب هیئت دولت رسید، هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی مصوب شورای گسترش وزارت و سایر مراجع قانونی و حوزه‌های علمیه دارای مجوز از شورای گسترش حوزه‌های علمیه، مکلف هستند متن کامل پایان‌نامه‌های فاقد طبقه‌بندی را حداکثر پنج سال پس از تاریخ دفاع منتشر کنند.

در همین راستا، صفحه‌ی گنج ایرانداک نیز پیام زیر را بر روی خروجی خود قرار داده است: «به آگاهی می‌رساند که به استناد ماده هشت آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از یکم دی ماه 1399 دسترسی به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) شدنی نیست.»

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا