اخبار

اعطای لیسانس ایرانی به پتروشیمی فاتح کیمیا/ دانش ایرانی قلب تپنده یک طرح توسعه در صنعت پتروشیمی

بسپار / ایران پلیمر علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از عقد قرارداد واگذاری لیسانس، اسناد مهندسی فرآیندی و مهندسی پایه طرح تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن خبر داد و گفت: مراسم امضای قرارداد واگذاری لیسانس و اسناد مهندسی طرح تولید پروپیلن از متانول بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی فاتح کیمیا روز پنجشنبه سوم مهرماه در مرکز منطقه ویژه (ماهشهر) برگزار خواهد شد.

پژوهان به رونمایی از توانمندی‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره کرد و گفت: توانمدیهای شرکت و امکانات و تجهیزات و نیز توان دانشی و مهندسی و همچنین عملکرد پایلوت نیمه صنعتی (دمو پلنت) MTP برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی نیز رونمایی خواهد شد. این دمو پلنت برای تبدیل متانول به پروپیلن تمام المانهای یک واحد صنعتی را بطور کامل در خود دارد و نشان دهنده توانمندی و آمادگی فنی و مهندسی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ارایه لیسانس و اسناد مهندسی واحدهای MTP است.

وی ادامه داد: همزمان با توسعه دانش فنی MTP دانش فنی تولید تمام کاتالیست های مورد نیاز این واحد نیز کسب و داخلی سازی شده است. در توسعه طرح های تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی، شامل واحدهای تولید متانول و پروپیلن از متانول و همچنین پلی پروپیلن هم در بخش دانش فنی فرایند و هم در بخش کاتالیست های مورد نیاز، هیچ محدودیتی برای توسعه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیقات برای رسیدن به توانمندی های فعلی از ۱۵ سال پیش آغاز شده و ما امروز توان آن را داریم که بسته به ظرفیت طرح بین ۶ تا ۱۰ ماه اسناد مهندسی طرح تولید پروپیلن از متانول را به سرمایه‌گذاران تحویل دهیم.

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا