اخبار

ماسک اکسیژن فقط مخصوص بینی از جنس بسپار گرمانرم برای اتصال قوی و مناسب به صورت بیمار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس قابلیت‌های بسیار خوب درزگیری و پوشانش خوب لاستیک‌های گرمانرم فوق نرم (Super soft thermoplastic elastomer یا SSTPE) یک شرکت نوآور کوچک، راه حلی را برای یک مشکل همیشگی یافت. 

این شرکت اولین جایگزین ماسک‌های معمول استاندارد که دهه‌ها توسط پزشکان استفاده می‌شود را با تولید ماسک اکسیژن تنها برای بینی با استفاده از مواد SSTPE تولید نمود. ماسک SuperNO2VA™ که اکنون در انتظار ثبت اختراع شدن است و توسط شرکت Revolutionary Medical Devices, Inc. یا RMD برای اولین بار تولید شده است، امکان دسترسی آسان به دهان بیمار ار فراهم کرده و به گونه ای طراحی شده است که جریان بیشتری از اکسیژن را برای بیمار تحت فشار مثبت ایجاد می‌نماید.

این ماسک یکبار مصرف دارای یک جزء از جنس  پلی پروپیلن شفاف و صلب نیز بوده که دسترسی به یک مدار بیهوشی را نیز امکانپذیر می‌نماید. این ماسک حاوی یک بالشتک (Cushion) از جنس TPE نیز بوده که بر روی ساختار PP قالب گیری شده است. این بالشتک که از گونه‌ی پزشکی Medalist® MD-10105 تولید شرکت Teknor Apex ساخته شده است، نقش بسیار مهمی در درزگیری راحت و قوی روی صورت بیمار را بر عهده دارد. اتصال قطعه‌ی PP به بالشتک TPE بسیار حائز اهمیت بوده و در این راه تولید و ثبت اختراع، چالشی برای شرکت تولید کننده محسوب می‌شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا