اخبار

ماشین سازان صنایع لاستیک و پلاستیک آلمان بار دیگر به ایران بازگشتند

بسپار می نویسد، بیش از 500 شرکت کننده از سراسر ایران در این رخداد دو روزه حضور به هم رساندند ، اگرچه اکثریت مهمانان نمایندگان بخش فرآوری لاستیک و پلاستیک بودند ، تولیدکنندگان ایرانی صنعت رزین ، انجمن های تخصصی داخلی و رسانه ها نیز دراین همایش شرکت داشتند
15 دسامبر 2015 ، فرانکفورت : انجمن ماشین سازان صنایع لاستیک و پلاستیکِ VDMA، برای نخستین بار همایشی فنی و تکنولوژیکی را به همراه جلسات مذاکرات تجاری رو در رو، به صورت همزمان، در تاریخ 7و 8 دسامبر (16و17 آذر ماه) در تهران اجرا نمود.
این همایش با سخنرانی آقای اولریش رایفن هاوزر ، رئیس انجمن ماشین سازان صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان، و سخنرانی آقای مایکل ون اونگرن اشتنبرگ ، سفیر آلمان در ایران آغاز شد . سخنرانی ها در زمینه ی موقعیت سیاسی کنونی و وضعیت بخش صنعت و صنایع لاستیک و پلاستیک در ایران توسط نمایندگانی از “سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران” ، “اتاق بازرگانی و صنایع تهران” ، “وزارت صنعت، معدن و تجارت” ، “انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران” انجام شد .
21 عضو از انجمن ، از کشورهای آلمان، اتریش و فرانسه با برگزاری مجموعا 37 ارایه در 5 کارگاه مختلف ، در زمینه ی خودروسازی ، ساختمان سازی ، بسته بندی ، پزشکی و دارویی و تجهیزات جانبی ، تجهیزات تخصصی ، راهکارهایی کاربردی تخصصی را در زمینه های یاد شده ارائه کردند . سخنرانان عمدتا تولیدکنندگان در ماشین آلات تزریق پلاستیک ، خطوط اکستروژن ، تزریق دمشی (بادی)، فومینگ و تجهیزات و ماشین آلات جانبی را به نمایش گذاشتند .
در هر دو روز ، بازدیدکنندگان ایرانی از فضای مذاکرات رو در رو به منظور برقراری مذاکرات تجاری با نمایندگان آلمانی ، تحکیم روابط موجود ، برقراری روابط جدید و بحث و بررسی پروژه های پیشنهادی خود بهره ی بسیار بردند . در پایان این رخداد تمامی گروه های مربوطه پس از انجام بیش از 300 مذاکره رو در رو، رضایت و دلگرمی خود را ابراز نمودند .
همانطور که آقای اولریش رایفن هاوزر تاکید کرد ، اقبال زیادی برای تغییرات سیاسی و تسهیل فعالیت های اقتصادی وجود دارد و میتوان به آینده بسیار خوشبین بود و زمان آن فرارسیده است که روابط ایران و آلمان در زمینه ی لاستیک و پلاستیک از سر گرفته شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا