اخبار

متقاضیان حضور در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران 40 درصد ریزش کرد

بسپار/ایران پلیمر رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران از کاهش 40 درصدی متقاضیان حضور در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران خبر داد و گفت: کاهش میزان حضور در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه حکایت از افت انگیزه صادرکنندگان برای برخورداری از یک فرآیند تشویقی دارد؛ چراکه آنها سرگرم رفع موانع و مشکلاتی هستند که هر روز دولت برایشان ایجاد می‌کند.

محمد لاهوتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران، گفت: وزیر وقت صمت فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه را به اتاق های بازرگانی ایران و شهرستانها واگذار کرده است که این یک اتفاق مناسب است که در واقع، سپردن امور مرتبط با بخش خصوصی را به خودشان دنبال می‌کند.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که امسال 40 درصد ریزش درخواست حضور صادرکنندگان در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را داشتیم، چراکه در سالهای گذشته به طور متوسط 70 تا 80 پرونده دریافت می‌شد در حالیکه امسال 40 پرونده دریافت شده است که این به منزله عدم رضایت مندی از شرایط موجود کسب و کار و عدم انگیزه برای صادرات است.

لاهوتی معتقد است، بخش خصوصی بیشتر تلاش خود را به گذران امور روزمره و رفع موانع و مشکلاتی کرده است که دولت پیش روی آن قرار داده و کمتر وقت خود را در این چنین موضوعات انگیزشی مثل انتخاب صادرکنندگان نمونه قرار داده است.

وی افزود: دو جلسه رسمی با کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه و 4 جلسه کارشناسی برگزار شده که بر اساس آن، در سه مرحله پرونده ها بررسی شده است و هم اکنون 14 شرکت به عنوان صادرکنندگان نمونه استان تهران مورد تقدیر قرار می گیرند که در مراسم دوشنبه 4 اسفند معرفی خواهند شد.

به گفته لاهوتی، کاهش دریافت پرونده در استان تهران به عنوان بزرگترین اتاق بازرگانی کشور جای تعجب دارد و نشان می دهد که باید ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و همچنین مسئولان به عنوان حاکمیت، نسبت به تصمیم گیری ها و عملکردهای خود به فکر فرو رفته و تلاش کنیم تا امید را به تولید و صادرات بازگردانیم.

وی اظهار داشت: باید اجازه دهیم که فعالان اقتصادی به جای اینکه هر روز صبح به فکر رفع موانع و مشکلات باشند، به افزایش تولید و صادرات فکر کنند.

 

اکسپورتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا