اخبار

محبوب ترین نگ های خودرویی دنیا در سال ۲۰۱۸ چه رنگ هایی بودند؟ سفید، همچنان پیشرو!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر با مشاهده ی خودروهای مختلف در خیابان های تهران و ایران، سالهاست رنگ های مشخصی از هر خودرو وجود داشته و دائما این مساله را به ذهن متبادر می کند که چرا انتخاب رنگ خودرو تا این حد محدود است؟ مشاهده ی رنگ های سفید، مشکی و طوسی، رنگ هایی که سالهاست در خیابان ها رفت و آمد می کنند عادی شده به طوریکه دیدن خودرویی مثلا با رنگ نارنجی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد.

اما جالب است بدانید این رنگ های تکراری، در همه جای دنیا محبوب است. البته اگر انتخاب رنگ خودرو، که به عنوان کالایی شناخته می شود که می توان تا حدی به چشم سرمایه به آن نگاه کرد، از سر علاقه و ذوق باشد.

محبوب ترین رنگ های خودرویی در سال ۲۰۱۸ طی گزارشی توسط Axalta بررسی و معرفی شد. در این گزارش رنگ سفید با اختصاص ۳۸ درصد مصرف، همچنان رنگ پیشرو در دنیا شناخته شد. این رنگ دارای بیشترین محبوبیت است. این در حالی است که مقام دوم به رنگ مشکی با اختصاص تنها ۱۸ درصد تعلق دارد. این اختلاف درصد محبوبیت بیشتر رنگ سفید را نسبت به سایر رنگ ها نشان می دهد. پس از مشکی، نقره ای و خاکستری سهم ۱۲ درصدی را به خود اختصاص داده و مقام سوم را کسب کردند. این در حالی است که رنگ های مشکی و خاکستری در مناطقی خاص دارای رشد تولید بوده اند.

رنگ مشکی در چین ۵ درصد تولید، آسیا ۳ درصد، کره ی جنوبی و افریقا هرکدام ۲ درصد تولید را نسبت به سایر رنگ ها دارا بوده اند. رنگ خاکستری با رشد تولید در آفریقا به ۳ درصد و در اروپا به ۲ درصد رسیده است.

جدا از آمار و اطلاعات مربوط به رنگ های تولیدی خودروها، روند تغییرات نیز مورد بررسی قرار گرفت. طبق بررسی ها روند انتخاب به سمت رنگ های گرمتر و تلفیق رنگ ها رو به تغییر است. در بسیاری از رنگ های تلفیقی از مشکی استفاده شده که این مساله پیشروی رنگ سفید را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

استفاده از سایه های خنثی (neutral shades) نیز رو به افزایش است. این سایه ها برای احیای رنگ های خودرویی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر سایه های خنثی، رنگ آبی محبوب ترین سایه شناخته شده و سهم بازار نسبتا زیادی (تا ۷ درصد) را به خود اختصاص داده است. پس از آبی، نارنجی و برنز سهم مصرف بیشتری را کسب کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا