اخبار

محتشمی پور: صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برای در دست گرفتن بازارهای منطقه هدفمندتر رفتار کنند

بسپار می نویسد، شرکت‌های فعال در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی باید برای در دست گرفتن بازارهای منطقه منسجم و هدفمندتر رفتار کنند.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در گفت‌وگو با نیپنا اظهارکرد: متاسفانه شرکت‌های ایرانی در کشورهای همسایه دارای عملکرد قابل قبولی نیستند و باید با بازاریابی و تدوین استراتژی‌های فروش وارد تجارت با این کشورها شوند تا بتوانند قابلیت رقابت پذیری داشته باشند. رضا محتشمی پورادامه داد: رقابت در کشورهای همسایه دارای شرایط خاصی است و رمز ماندگاری افزون بر موارد یاد‌شده معرفی توانمندی و عرضه محصولات با کیفیت پایدار است.

وی ادامه داد: باید دسترسی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را به بازارهای صادراتی بیشتر کنیم و از فرصت استان‌هایی مانند کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین دیگر استان‌های غربی نیز در این خصوص استفاده کنیم. رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته دربازارعراق به‌عنوان بازاری نوظهور کم‌‌کاری کرده‌ایم، گفت: ترکیه، جدی‌ترین رقیب کشورمان در صنایع پایین‌دستی تکمیلی با صادرات از کریدور ایران، بازار عراق را تصاحب کرده است و برای احیای بازار نیازمند برنامه‌ریزی جامعی هستیم.

محتشمی پور افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و دقیق و با کمک نمایندگان مردم در خانه ملت و نیز متولیان امر در دولت تدبیر و امید به سوی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی با شتاب بیشتری حرکت کنیم. وی ادامه داد: توسعه همزمان بالادست و نیز صنایع تکمیلی می‌تواند افزون بر اشتغال‌زایی و تکمیل زنجیره ارزش سبد تولید محصولات پتروشیمی کشورمان را متنوع کند و در این مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و حمایت از سرمایه‌گذاران راهگشا خواهد بود. محتشمی پورتصریح کرد: از علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع پایین‌دستی و فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی دعوت می‌کنیم و بدون تردید ورود منابع مالی جدید به چرخه تولید می‌تواند مسیر تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا