اخبار

محتشمی پور: قانون منعی برای صادرات پتروشیمی ها ندارد

بسپار می نویسد، مدیر دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در خصوص صادرات پلی استایرن پتروشیمی تبریز به ترکیه علی رغم نیاز داخلی به این محصول و دور زدن بورس کالا گفت:هیچ قانون و دستور العملی مبنی بر منع صادرات شرکت های پتروشیمی نداریم.


مدیر دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در خصوص صادرات پلی استایرن پتروشیمی تبریز به ترکیه علی رغم نیاز داخلی به این محصول و دور زدن بورس کالا گفت: هیچ قانون و دستور العملی مبنی بر منع صادرات شرکت های پتروشیمی نداریم .

رضا محتشمی پور در پاسخ به اینکه چرا با وجود مصوبه شورای رقابت مبنی بر لزوم تامین نیاز داخلی و عرضه در بورس کالا اما مواد پتروشیمی همچنان صادر می شود،به گفت:در هیچ قانون یا دستور العملی احکامی مبنی بر ممنوعیت صادرات برای شرکت های پتروشیمی نداریم.

وی افزود:البته توصیه هایی در این قالب که شرکت ها ابتدا نیاز داخل را تامین و سپس به امر صادرات مبادرت کنند وجود دارد،اما الزام و یا قانونی در این خصوص نداریم.

محتشمی پور در ادامه گفت: قطعا وقتی در داخل با کمبود مواد پتروشیمی روبرو هستیم ،صادرات در اولویت دوم قرار می گیرد،اما هر شرکتی برای انجام صادرات و عرضه در بورس کالا اختیارات مقتضی و تعریف شده خود را دارد.

مدیر دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی این را هم یاد آور شد که بصورت کلی نمی توانیم منعی برای شرکت هایی که حتی با وجود نیاز داخل ،صادرات را اولویت قرار داده اند بوجود آوریم.

طی روز های اخیر گزارش هایی مبنی بر صدور محصولات برخوردار از ارزش افزوده از سوی پتروشیمی تبریز با قیمت هایی کمتر از بورس کالا به کشور ترکیه منتشر شده است. این در حالی است که در بخش پایین دستی هم اکنون نیاز مصرف بازار داخلی شدیدی بویژه در ایام محرم و صفر وجود داشته است.

منبع: پترون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا