اخبار

محتشمی پور: نحوه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی تغییر می کند

بسپار می نویسد، رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تغییر در نحوه قیمت گذاری محصولات پتروشیمی خبر داد.


رضا محتشمی پور در گفت و گو با پتروتحلیل، با اعلام این خبر گفت: به زودی و احتمالا در ماه آینده تغییری جزیی در قیمت گذاری محصولات پتروشیمی داده می شود.

وی ادامه داد: در ماههای گذشته قیمت پایه محصولات پتروشیمی براساس میانگین دو هفته ایقیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی ضرب در نرخ دلار بازار آزاد تعیین می شد، اما این رویه به زودی تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در کارگروه تنظیم بازار در خصوص تغییر جزیی قیمت گذاری محصولات پتروشیمی بحث و بررسی شده و قرار این است که میانگین دو هفته ای قیمت ها در بازارهای جهانی دیگر ملاک تعیین قیمت ها قرار نگیرد و قیمت های هفته دوم ضرب در قیمت ارز آزاد، ملاک تعیین قیمت های پایه قرار گیرد و از ماه آینده اعمال شود.

به گفته محتشمی پور، این تغییر جزیی خیلی نمی تواند بر بازار تاثیر گذار باشد، اما قیمت محصولات پتروشیمی به نرخ های جهانی نزدیک تر خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به تشکیل جلسات کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: در دو هفته گذشته تمرکز اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار بر مفاد دستورالعمل و آیین نامه ابلاغی گزارش ها بوده است.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی (صنایع پایین دستی) شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: علاوه بر این موضوع،به شکایت ها در خصوص کاهش عرضه محصولات پتروشیمی نیز در این جلسات رسیدگی می شود، به طوری که شکایت های مطرح شده در این خصوص ارزیابی شده و اگر تخلف عرضه کننده پس از کنترل آمار عرضه ها مشخص شود، اطلاعات به کمیته نظارت برای بررسی بیشتر ارجاع داده می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه در خصوص سیستم بهین یاب نیز مشکلاتی مطرح شده است، گفت: با توجه به اینکه سایت بهین یاب تنها سیستم برای تشخیص خریداران است، اصلاح آن در دستور جلسات قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا