اخبار

محدودیت عرضه پلی اتیلن در آسیا

بسپار / ایران پلیمر  به‌دنبال تقویت سرعت بهبود شرایط اقتصادی در آسیا، عرضه پلی‌اتیلن (PE) و بنزن در پی تعطیلی کارخانه‌های تأمین کنندگان این محصولات به‌دلیل اجرای عملیات تعمیر و نگهداری دوره‌ای و در عین حال افزایش تقاضا ازسوی مشتریان، با محدودیتی شدید روبه‌رو شده است.
صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین برآورد خود پیش بینی برای رشد اقتصادی در سال 2021 را برای اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه در آسیا را به 8.6 درصد افزایش داد، به‌طوری که این ارزیابی نشان‌دهنده بهبود فراتر از سطح انتظار پس از کاهش قرنطینه‌ها در بعضی از کشورهای بزرگ است.
در منطقه جنوب شرق آسیا، به‌دلیل آغاز فصل اجرای عملیات تعمیرات دوره‌ای و نگهداری برنامه‌ریزی شده مجتمع‌های پتروشیمی در ماه‌های آوریل و مه، به‌ویژه در تایلند، واردات پلی‌اتیلن برای تامین ذخیره‌سازی‌ها تا تا چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.
در هند، یک تولید کننده اصلی نیز قرار است کارخانه تولید پلی‌اتیلن با سبک(LDPE) خود را برای انجام عملیات تعمیرات دوره‌ای و نگهداری در ماه آوریل تعطیل کند.
با این حال، فعالیت بیشتر تولیدکنندگان در دیگر مناطق آسیا هم به‌دلیل تعطیلی تا اواسط سال به‌طور موقت متوقف خواهد بود.
امی یو، تحلیلگر ارشد مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس در این باره، گفت: محموله‌های وارداتی از آمریکا ممکن است در ماه آوریل به‌دلیل تقاضای شدید در ایالات متحده، برای بازار آسیا شرایط مطلوبی داشته باشد، اگرچه کارخانه‌های بیشتری در آمریکا از ماه مارس تولید خود را ازسر گرفتند.
وی افزود: تقاضا در پیشنهادهای سطح بالا برای پلی‌اتیلن کاهش یافته است، اما تقاضا از سوی صنایع بسته‌بندی باید به‌دلیل تبلیغات برای خرده فروشی در اواسط سال و تعطیلات در آسیا، مانند آیینMAY Day Golden در چین و جشنواره سونگکران Songkran در تایلند اوج می‌گیرد.
چین از یکم تا پنجم ماه مه در تعطیلات روز کارگر خواهد بود، در حالی که تایلند در 13تا 15 آوریل برای جشنواره Songkran سونگکران که سال نو این کشور است تعطیل می‌شود
تحلیلگر ارشد مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس گفت: با آغاز ساخت و ساز بیشتر، ظرفیت بهره‌گیری از کارخانه‌های تولید لوله‌های پلاستیکی در سه ماه دوم امسال افزایش می یابد.
در چین، ذخیره‌سازی‌های پلی‌اتیلن همچنان بالاست که نشان از کاهش پیشنهادها برای افزایش فروش ازسوی فروشندگان است، در حالی که چشم‌انداز عرضه در طولانی مدت بود.
تحلیلگر ارشد مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس گفت: حدود سالانه 800 هزار تن ظرفیت جدید پلی‌اتیلن در چین برای راه‌اندازی آزمایشی در سه ماه دوم برنامه‌ریزی شده است.

 

منبع: نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا