اخبار

محصولات دانش بنیان در میان صادرات میلیون دلاری کشور قرار گرفتند

بسپار می نویسد، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فروش 400 میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان طی سه سال اخیر خبر داد.

دکتر خسرو پیری در نشست خبری روز گذشته که در ساختمان وزارت علوم برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارهای مشترک برای محصولات دانش‌بنیان داخلی گفت: بر این اساس اقدام به برگزاری نشست مشترک با مسؤولان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ایتالیا کردیم.

وی انتقال فناوری و تبادل تجربیات را از اهداف برگزاری این نشست ذکر کرد و ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی دستاوردهای خوبی در حوزه‌های فناوری و نوآوری عرضه کرده‌اند که توانسته‌اند به کشورهای اروپایی صادر کنند.

پیری به تجربه پارک علم و فناوری کردستان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از شرکت‌های مستقر در این پارک موفق شده است تا نرم‌افزار انیمیشن خود را به کشور استرالیا صادر کند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به میزان فروش محصولات دانش‌بنیان ایرانی در بازارهای جهانی یادآور شد: طی سه سال اخیر 400 میلیون دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی داشته‌ایم.

منبع: ایسنا


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا