اخباراخبار ویژه

محققان امیدوارند بتوانند پوششی برای کاهش گسترش بیماری COVID-19 پیدا کنند

گروه ترجمه و تولد محتوا در بسپار/ایران پلیمر محققان دانشگاه Liverpool برای تولید پوشش جدید ضد ویروس، از UKRI 615 هزار پوند بودجه دریافت کردند. این پوشش می‌تواند بر روی وسایل حفاظت شخصی اعمال شده و از کادر درمانی درمقابل این بیماری محافظت کند. این پوشش انتقال عفونت را به حداقل می‌رساند.
این پروژه که سرپرستی آن برعهده‌ی دکتر Raechelle D’Sa و با همراهی دکتر Jenny Hanson انجام گرفته است، قصد دارد پوشش جدیدی با خواص ضد میکروبی ایجاد کند که بر روی سطوح وسایل حفاظت شخصی مانند محافظ صورت قابل اعمال باشد. این پروژه همچنین به دنبال آن است که ویروس کرونا دقیقا چه مدتی بر روی سطوح زنده می‌ماند. این گروه تحقیقاتی شرایط مختلفی را برای زنده ماندن این ویروس بر روی پوشش اعمال کردند تا به طور دقیق مشخص شود که چگونه می‌توان انتقال عفونت این ویروس را به حداقل رساند.
دکتر Raechelle D’Sa، که در طراحی مواد ضد میکروبی و مباحث درمانی بسیار مهارت دارد، بیان می‌کند، این پروژه از تجربه‌ی ما برای تولید یک پوشش جدید ضد میکروبی استفاده می‌کند. این پوشش می‌تواند بر روی وسایل حفاظت شخصی که کادر درمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند به کار رود. این پوشش راهکاری ارزان‌قیمت برای حفاظت از کادر درمان است. همچنین استفاده از این پوشش در مدت زمان کوتاهی امکان‌پذیر است و با این وجود می‌توان لایه‌ی حفاظتی مضاعفی را برای کادر درمان ایجاد کند.
ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی بزرگ منتقل می‌شود. این قطرات از طریق سرفه، عطسه و یا صحبت کردن پراکنده شده و می‌توانند سطوح را آلوده کنند. با وجود اینکه وسایل حفاظت شخصی عامل مهمی در جلوگیری از انتقال این ویروس هستند، تحقیقات نشان می‌دهد که خطر بالایی از انتقال ویروس حین پوشیدن و درآوردن این وسایل وجود دارد.
این آلودگی بر روی وسایل حفاظت شخصی خطر انتقال بیماری را زیاد می‌کند. همچنین استفاده از وسایل حفاظت شخصی یکبار مصرف، که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اثرات زیست محیطی زیانباری در پی دارد. به همین دلیل این پروژه به دنبال راهکاری برای کاهش این خطرات است.
این پروژه توسط UKRI COVID-19 Rapid Response Call حمایت شده است. همچنین اشخاصی از دانشکده پزشکی، بیمارستان مرتبط با دانشگاه لیورپول و همچنین دانشگاه تورنتو با این پروژه همکاری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا