اخبار

محققان کشور عرضه کردند: مدل جدیدی از آسیاب‌های تولیدکننده پودرهای نانویی از مواد معدنی و اکسیدهای فلزی

بسپار/ ایران پلیمر آسیاب‌کاری یکی از روش‌های متداول تهیه‌ پودر است و یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید آسیاب‌های پودر کننده‌ مواد معدنی و اکسید فلزات در اندازه‌های میکرون و نانومتری فعال شده است و با بهره‌گیری از دانش فنی و نرم‌افزارهای روز دنیا توانسته در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی مانند آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر، آسیاب پره گلوله، آسیاب بلوطی (میکسر میل)، آسیاب بید میل و راکتورهای آزمایشگاهی و صنعتی موفق عمل کند.

آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، آسیاب پره گلوله، آسیاب بیدمیل و آسیاب بلوطی این شرکت گواهی نانو مقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کرده‌ ضمن آنکه آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای و توربو میکسر این مجموعه نیز موفق به دریافت گواهی CE شده است.

“کراشر” محصول جدید این شرکت است. این دستگاه یک مدل آسیاب “پره گلوله‌” است که قابلیت ریزکردن مواد را تا حد میکرون و در برخی موارد تا حد نانو را دارد. علاوه بر آن، این آسیاب دارای یک محفظه دوجداره است که جریان آب در بین دو جداره می‌تواند محفظه را خنک کند به‌طوری که مواد داخل آن حین آسیاب‌کاری گرم نشده و به هم نمی‌چسبند. این مزیت روند آسیاب‌کاری را تسهیل خواهد  کرد.

این دستگاه به یکی از سازمان‌های دولتی عرضه شده است.

آسیاب بلوطی (میکسر میل) از دیگر دستاوردهای دانش بنیان این شرکت است که کاربردهای وسیعی در حوزه مهندسی پزشکی و مهندسی بافت دارد.این دستگاه، قابلیت خردکردن مواد نرم را دارد به این ترتیب که مواد نرم با تزریق نیتروژن مایع حالت ترد و شکننده‌ای پیدا کرده و می‌توانند در زمان کوتاه به سایز میکرون یا نانو تبدیل شوند. تا به حال چند دستگاه از این محصول به بازار عرضه شده است.

آسیاب گلوله‌ای‌ سیاره‌ای دوکاپه از محصولات پرفروش این شرکت است و تا به حال حدود ۱۳۰ عدد از آن به آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور و برخی شرکت‌های صنعتی و دارویی فروخته‌ شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا