اخباراخبار ویژه

محمدرضا شاکری، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و نماینده شورای سیاستگذاری ایران پلاست: تشکیل شورای سیاستگذاری را به فال نیک بگیریم

بسپار/ ایران پلیمر محمدرضا شاکری، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان که به عنوان نماینده این تشکل در جلسات شورای سیاستگذاری دوره شانزدهم ایران پلاست حضور داشت، در پاسخ به سوالات خبرنگار بسپار در خصوص روند همکاری و تصمیمات این شورا در خصوص نمایشگاه گفت: همانطور که می دانید وجود شورای سیاستگذاری بسیار مهم است. خوشبختانه امسال شرکت سهامی نمایشگاه ها پیشنهاد تشکیل شورا را مطرح و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز آن را پذیرفت. از آقای بنوی مدیر نمایشگاه برای این همکاری متشکرم.

در یکی از ادوار گذشته هم این شورا تشکیل شد که جزو دوره های خوب برگزاری ایران پلاست بود.

ما همیشه معتقد بودیم که ذینفعان ایران پلاست، ماشین سازان، تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند و قطعه سازان باید در تصمیم سازی های نمایشگاه حضور داشته باشند. هر چند امسال این شورا دیر برگزار شد و عملا فقط سه جلسه به ریاست پتروشیمی داشت، تصمیمات خوبی گرفته شد.

از جمله اینکه شاید بیشترین لطمه ای که در این سالها ایران پلاست خورده بود از محل تغییرات مکرر در تاریخ برگزاری بود. این نمایشگاه در تیرماه، پاییز، بهمن و … برگزار شده بود که خب روند و برنامه ریزی حضور شرکت های خارجی را با مشکل مواجه می کرد. شاید اگر دقت کنید ایران پلاست دوره های نخست در 15 سال پیش، از نمایشگاه های منطقه مثل عرب پلاست و پلاست اوراسیا در سطح بالاتری بود ولی امروز متاسفانه جایگاه آن به دلیل همین نوسانات زمان، تغییر کرده است.

در هر حال در شورا مصوب شد که ایران پلاست همه ساله در دهه دوم مهرماه برگزار شود.

شاکری در خصوص حضور ماشین سازان در ایران پلاست شانزدهم گفت: انجمن سالن 35 را در اختیار داشت و جانمایی اعضای خود را در این سالن انجام داد. فرآیند جانمایی سخت و پیچیده است، اما فکر می کنم به خوبی آن را انجام دادیم. معمولا تقاضا نسبت به فضا بیشتر است، هر چند گاها شاهد بودیم که در نهایت فضا هایی خالی می ماند ولی امسال اینطور نبود و همه فضاها به اعضا تخصیص داده شد. اعضا جانمایی راحت تری داشتند.

وی همچنین به خبرنگار ایران پلیمر گفت: دعوت از شرکت ها و بازدیدکننده های خارجی به صورت هدفمند، برگزاری ایونت ها و نحوه تبلیغات از دیگر مسایلی بود که به دلیل کمبود زمان عمق زیادی پیدا نکرد.

فکر می کنم اگر کار شورا بعد از برگزاری این دوره به صورت جلسات ماهانه تا سه ماه قبل از برگزاری دوره بعد و سپس هر دوهفته یا هفته ای یکبار تشکیل شود قطعا به نتایج ملموس بهتری دست پیدا خواهیم کرد. درست ترین مسیر ادامه کار شورای سیاستگذاری و کمک به پتروشیمی برای برپایی نمایشگاه است. روندی که در خیلی از نمایشگاه های معتبر و بزرگ دنیا مثل K المان و پلاست ایتالیا طی می شود. نیاز به مطالبه گری هست هم از سوی تشکل ها و هم از سوی رسانه هایی مثل خود شما. این نمایشگاه عرصه ای برای عرضه دستاوردها و نوآوری های ماست و برای ما اهمیت زیادی دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا