اخبار

محمد صاحبکار، دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان: خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات رایگان به صنایع شیمیایی و پلیمری

بسپار/ ایران پلیمر مرکز شرکت‌‎ها و موسسات دانش‌بنیان در راستای توانمندسازی فنی و صنعتی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات واطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مشاوره فنی را یکی از نیازهای اصلی و ضروری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: کسب دانش فنی و بهره مندی از تجارب صنعتی حرفه ای در جهت رشد و تعالی کیفی و فنی شرکت های دانش بنیان از ضروریات این شرکت ها است.

صاحبکار ادامه داد: از جمله مزایای ارائه خدمات مشاوره فنی به شرکت های دانش بنیان، می توان به استفاده از تجارب حرفه‌ای و دانش فنی خبرگان صنعت، جهت رفع مشکلات فنی و بهینه سازی، صرفه‌جویی در هزینه های عملیاتی، سعی و خطا و تحقیق و توسعه در مسیر تجاری‌سازی و توسعه فناوری اشاره کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری عنوان کرد: درخواست‌های مکرر شرکت‌های دانش‌بنیان پیرامون معرفی مشاوران آگاه و توانمند، ضرورت این امر را بیشتر می‌کند همچنین با توجه به هزینه های بالای استفاده از مشاوران صنعتی خصوصی، چه بسا بسیاری از شرکت های نوپا به دلیل کمبود بودجه از این امتیاز ارزشمند بازمانده، فرآیند رشدشان به تعویق افتاده و درگیر هزینه های جانبی بسیار بیشتری شوند؛ لذا مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان اقدام به  حمایت مالی صد درصد از هزینه های مشاوره فنی نموده که جهت تسریع و تسهیل رسیدگی به درخواست ها و برگزاری جلسات این مسئولیت به کارگزار خصوصی تفویض گردیده است.

وی افزود: شرکت‌های نوپایی که امکانات، تیم تحقیق و توسعه حرفه ای، زیرساخت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی لازم را ندارند می توانند از دانش متخصصانی که پیشتر این مراحل را گذرانده اند و چالش های صنعتی پیش رو را تجربه کرده اند،  بصورت رایگان استفاده نموده و از تجارب صنعتی مختلف در حوزه های فعالیت مشابه بهر‌مند گردند.

صاحبکار گفت: در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات در سه حوزه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مواد شیمیایی و پلیمری به صورت رایگان به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می گردد همچنین به زودی این خدمات مشاوره در سایر حوزه های تخصصی فنی نیز ارائه خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر این نکته که انتخاب مشاور متخصص در زمینه مورد درخواست شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اذعان داشت که درخواست های مشاوره فنی پس از بررسی توسط شورای سردبیری مربوطه به کارشناسان ذی صلاح ارجاع گردیده و مجرب ترین گزینه جهت ارائه خدمات معرفی می گردد. وی همچنین در رابطه با نحوه درخواست و استفاده از این خدمات گفت: شرکت‌ها می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا