اخبار

وزیر صمت: محور توسعه به سمت زنجیره پایین‌ دستی نفت و گاز برود

بسپار / ایران پلیمر وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه باید نفت را به ده‌ها کالای ارزشمند تبدیل کرد، گفت: محور توسعه به سمت زنجیره پایین دستی نفت و گاز برود تا شهرک‌های صنعتی که ایجاد می‌شوند، از این مواد اولیه استفاده کنند.

عباس علی‌آبادی شنبه ۲۸ مرداد در آیین آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن‌سینای در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین، با بیان اینکه سرمایه بزرگ کشور ما نفت است که نباید سوزاند، اظهار کرد: محور توسعه ما پتروشیمی است و به سمت ایجاد زنجیره پایین دستی نفت و گاز می رویم.

وی با تأکید بر اینکه با تمام قوا از پروژه پتروشیمی ابن‌سینا حمایت خواهیم کرد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد سال ۸۹ مصوب شده است و تاکنون به نتیجه نرسیده که امروز آمدیم کلنگ بخورد و سال بعد هم برای پیگیری به همدان می آیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مجموعه مدیریت پروژه گفت: از طرف تمام مقامات به شما قول می‌دهم از شما پشتیبانی خواهد شد به شرطی که حرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه کار سخت است اما شدنی است، تأکید کرد: بنده بیش از ۶۰ میلیارد یورو پروژه در کشور افتتاح کردم که همه موفق اجرا شده است.

علی‌آبادی در پایان اظهار کرد: باید شهرک‌های صنعتی در این استان ایجاد شود چراکه این پروژه آغاز راه است و بعد از آن باید کارهای بزرگ دیگری انجام دهیم.

افتتاح شهرک صنفی کارگاهی، آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا، بازدید از چند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی از برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به همدان است.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا