اخبار

مدارهای فوق رسانا و قابل خمش تولید می شوند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر دانشمندان چینی موفق به ساخت مدارهایی شده‌اند که قابل خمش بوده و بسیار رسانا می باشند. این مدارها منعطف و زیست سازگار هستند. این مدارهای جدید با استفاده از موادی ساخته شده اند که نیمی  از یک بسپار کشسان و نیمه دیگر فلز مایع می باشد. به دلیل ترکیبات این ماده این مدارها می توانند خم شده و یا کشیده شوند. این مدارها می توانند با دقت میکرونی برای کاربردهای خاص ساخته شوند. 
مدارهایی که با استفاده از این مواد ساخته می شوند و تحت عنوان رساناهای فلز-بسپار شناخته می شوند، می توانند بسیاری از اشکال دو بعدی را اختیار کرده و در عین حال غیر سمی باشند. فلزات استفاده شده در این مواد همانند سایر فلزات نظیر مس، نقره و یا طلا نمی باشند. مواد رسانای مصرفی در چنین کاربردهایی مایعات سنگین بوده که به الکتریسیته اجازه عبور می دهد. در فرمول بندی این محصول از بسپارهای پایه سیلیکونی به عنوان شبکه حمایت کننده استفاده شده است که رسانایی مقبولی را برای مدارهای عملکردی ایجاد می نماید.
این مدارها می توانند کاربردهای بالقوه ای را در نسل بعدی تجهیزات الکترونیکی قابل پوشش و تجهیزات قابل کاشت (Implantable) ایجاد نمایند. قابل پوشش بودن این مواد می تواند موجب درمان بیماری هایی خاص شده بدون اینکه در کیفیت زندگی خللی ایجاد نماید. تولید این مدارها را می توان به عنوان گامی مهم در درمان بیماری های قلبی عروقی دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا