اخبار

مدير بازرگاني توليدي و رنگسازي تهران اورانوس: بازار منطقه اعتماد خود را به کیفیت رنگ های ایرانی از دست داده است

بسپار می نویسد، شروع كار شركت اورانوس از سال ٥٧ با تولید رنگهاي روغني و پلاستيك بوده و در سال ٧٥ با توليد آميزه هاي پي وي سي در ايران اولين توليد كننده اين محصولات بوده است. در پي آن با توليد رنگ هاي آلكيد آمين كوره اي موفق به دريافت استاندارد افتخاري از اداره استاندارد كل كشور شدیم. این شرکت در سال ٩٠ با توليد رنگ اكرليك آنتي ميكروبيال با فناوري نانو مجدداً اولين توليد كننده اين محصول نام گرفت و موفق به دريافت جايزه محصول برتر سال شد.

همانطور كه مستحضر هستيد تكنولوژي، روزانه در حال پيشرفت است و تقريباً هر روز يك محصول، فناوري و تكنولوژي ساخت و اعمال جديد ارایه مي شود ولي متاسفانه به دليل سخت بودن تهيه مواد اوليه اكثر شركت ها پروژه ها را نيمه تمام  رها مي كنند و اگر هم اين مراحل را پشت سر بگذارند گاه به دليل قيمت تمام شده بالا و گاهاً نيز به دليل پايين بودن اطلاعات مصرف كنندگان نهایی و كارفرمايان موفق به فروش اين دست محصولات نمي شوند. به نوعي می توان گفت که متاسفانه بازار مصرفي ايران رو به قيمت تمام شده پايين و در نتيجه كيفيت پايين آورده است!

در ارتباط با موفق نبودن صادرات به نظر بنده مهم ترين عامل عدم همكاري رايزن هاي تجاري ایران در كشورهاي ديگر هستند. از ديگر عوامل هم به مشكل جا به جايي پول و نبودن امنيت در كشورهاي همسايه و همچنين وجود رقباي قوي می شود اشاره کرد. باز هم متاسفانه با توجه به پايين بودن كيفيت برخی از محصولات عرضه شده در کشورهای منطقه توسط برخی تولیدکنندگان ایرانی، آنها ترجیح می دهند از تولیدات برندهای شناخته شده و معتبر مثل جوتن (در امارات) و … استفاده کنند.

همانطور كه در اوايل صحبت هایم عرض كردم، شركت اورانوس اولين و تنها توليد كننده رنگ اكرليك آنتي ميكروبيال با فناوري نانو مي باشد كه بعد از ٦ سال تلاش بي وقفه  و تدوين آزمايش هاي گوناگون و استانداردهاي مربوطه براي وزارت محترم بهداشت به اميد خدا در ماه آينده مجوز اين وزارتخانه جهت اين رنگ صادر خواهد شد كه در صورت مصرف اين رنگ در مكان هاي عمومي، در جلوگيري از انتقال باكتري هاي مختلف ناثير به سزايي دارد. مصرف در اتاق كودك، سرويس ها و آشپزخانه سلامت خانواده  را در انتقال باكتري هاي معلق به ديگر افراد تضمين مي كند و هم چنين در مكان هاي بهداشتي در كم كردن مصرف مواد استريل صرفه جويي شده و هزينه ها كاهش پیدا می کند.

قابل ذکر است مادامي كه اين رنگ روي ديوار هست، خاصيت خود را حفظ مي كند.

 

 

(ادامه دارد …)


متن کامل این گفت و گو را در شماره 178 ام دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا