اخبار

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی: نوسازی 20 هزار واحد صنعتی کوچک در دستور کار دولت است

بسپار/ ایراان پلیمر می نویسد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از تامین مالی و نوسازی 20 هزار واحد صنعتی کوچک در دولت دوازدهم جهت رسیدن به ظرفیت کامل تولید خبر داد.
صادق نجفی افزود: اکنون ٤١ هزار صنایع کوچک و خُرد در شهرک های صنعتی داریم که برخی از آنها ٣٠، ٥٠ و شاید ٧٠ درصد فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: در طول دولت دوازدهم برنامه داریم که ٢٠ هزار واحد صنعتی که با ظرفیت پایین فعالیت می کنند را با تامین مالی، نوسازی کنیم و با ایجاد بازار کار به ظرفیت کامل برسیم.
نجفی ادامه داد: اگر این اقدام انجام شود ١٦١ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که البته در این چهار سال نیز ٤٥٠ هزار شغل ایجاد می شود که ٨٠ هزار مورد آن برای صنایع کوچک است.
وی همچنین یادآور شد: متاسفانه به دلیل اینکه نتوانستیم تامین مالی، نوسازی ماشین آلات و بازار داخلی خوبی در حوزه صنایع کوچک داشته باشیم، اکنون این صنایع در کشور از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.
او با بیان اینکه در زمینه اشتغال بانوان بویژه در مناطق روستایی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، ادامه داد: ما به شکل مدیریت جهادی، با توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تاکید رئیس جمهوری به معیشت مردم و اشتغال جوانان، تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد؛ امروز با مدیریت جهادی به ویژه در حوزه بانوان می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
معاون وزیر صنعت ادامه داد: بودجه سال ٩٧ این سازمان اندازه همان سال ٩٦ است و حدود ١٠٥ هزار میلیارد تومان از محل مالیات ها و ٢٤ هزار میلیارد تومان از محل واردات عوارض می گیریم، البته آنچه که می تواند جامعه را حرکت دهد حرکت هوشمندانه و جهادی ماست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ٩٠ درصد صنایع ما در بخش صنایع خرد، کوچک و متوسط است پس باید اولویت و توجه ما به این بخش بیشتر شود البته همدلی ویژه ای در میان مسئولان وجود دارد و به نواحی روستایی نیز توجه می شود.
نجفی ادامه داد: ما می توانیم کالاها را فرآوری و بسته بندی کنیم و خدماتی را به وجود آوریم که چندین برابر ظرفیت موجود، صادرات داشته باشیم که در این زمینه با همکاری اصناف ایجاد بازار را برنامه ریزی کرده ایم.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه با ترحم اقتصاد را نمی توان اداره کرد، افزود: با ستاد کل نیروهای مسلح توافق کردیم که تعدادی سرباز در اختیار ما قرار دهند تا در روستاها کار آموزش را به عهده بگیرند البته روستاها باید چشم انداز و استراتژی داشته باشند.
وی همچنین به تدوین سند ملی تولید و اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا این سند به خوبی اجرایی شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا