اخبار

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک: ۶۲ درصد واحدهای راکد قابل احیا هستند

بسپار/ایران پلیمر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیای ۱۶۸۹ واحد تولیدی راکد در سال جاری خبر داد و گفت که فقط ۶۲ درصد کل واحدهای راکد در کشور قابل احیاء هستند.

 علی رسولیان در یک برنامه رادیویی، با بیان اینکه برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری، احیاء ۱۶۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از آن‌ها بود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۶۸۹ واحد احیا شدند و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه عمده واحدهای تولیدی راکد مربوط به سنوات گذشته است، تصریح کرد: تعداد کل واحدهای راکد ۱۷ هزار واحد عنوان شده بود، اما پس از پایش‌های دقیق، ۱۲ هزار و ۶۷ مورد به‌عنوان واحدهای راکد شناسایی شد. در اصل در این پایش که در ۶۰ حوزه تخصصی، دلایل تعطیلی‌ها را بررسی کرده، مشخص شد تمامی این واحدها به دلیل نوع تولیدشان قابلیت احیاء ندارند  و طبق نظر کارشناسان کلینیک‌های کسب و کار، فقط ۶۲ درصد این واحدها قابل احیاء هستند.

همچنین به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی،  در ابتدا ۴۴ درصد بنگاه‌ها، مشکلات خود را “تأمین مالی” عنوان می‌کردند، اما مشاوران این سازمان، مشکلات مدیریتی یا کمبود ماشین‌ آلات و تجهیزات و غیره را عامل اصلی رکود واحد تشخیص دادند.

وی افزود: در اصل ابتدا در اظهارات برخی از فعالان اقتصادی، کارشناسان و مشاوران کلینیک‌های صنعت تفاوت وجود داشت، اما پس از پایش‌های دقیق صورت گرفته، ۲۰۹ مشکل شناسایی شد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور خارج از این موارد نیست و برای تک تک این مشکلات نیز راهکار ارائه می‌شود.

رسولیان در پایان از آغاز پروژه افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی در دو بخش خبر داد و گفت: یک بخش مربوط به واحدهایی است که کمتر از ظرفیت خود تولید دارند و بخش دیگر مربوط به واحدهای راکد است که در پنج استان از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به‌صورت آزمایشی شروع شده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا