اخبار

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی کشور: “شهر آفتاب” تنها نمایشگاه زیان‌ده کشور است!

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور با انتقاد از احداث نمایشگاه آفتاب بدون انجام مطالعات لازم، گفت: از میان ۳۲ سایت نمایشگاهی کشور، ۳۱ سایت نمایشگاهی سودآور و تنها نمایشگاه شهر آفتاب زیان ده است.

 

بهمن حسین‌زاده با اشاره به زیان‌ده بودن تنها یک سایت نمایشگاهی در میان همه سایت‌های نمایشگاهی کشور اظهار کرد: در حال حاضر 32 سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد که نقش بسزایی در توسعه صادرات و عرضه توانمندی‌های کشور دارند ولی نکته حائز اهمیت آن است که از میان این 32 سایت نمایشگاهی، 31 سایت نمایشگاهی سودآور است و بدون هرگونه کمک دولتی، به صورت خودگردان اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: میزان سودآوری سایت‌های نمایشگاهی بجز یک مورد آن به گونه‌ای است که بعضاً بخشی از درآمدهای این سایت‌ها برای تامین برخی هزینه‌های شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد و هزینه‌هایی از جمله تامین حقوق تعدادی از پرسنل شهرداری‌ها در برخی موارد از این محل تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی کشور افزود: اما در این بین، تنها سایت نمایشگاهی زیان‌ده در کشور، سایت “شهر آفتاب” است؛ حالا باید این سوال را از متولیان آن پرسید که چرا چنین سایتی نه تنها سودآور نیست، بلکه زیان ده است؟

حسین زاده ادامه داد: من باید به صورت شفاف اعلام کنم، نمایشگاه بین المللی تهران در یکی از بهترین نقاط تهران واقع شده و بیش از 50 سابقه فعالیت دارد و یک برند بین المللی است؛ حتی 21 نمایشگاه بین المللی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ثبت جهانی شده که اگر این نمایشگاه‌ها در این محل برگزار نشود، در هیچ محل دیگری نمی‌توانند برپا شوند.

وی با اشاره به امکانات نمایشگاه بین المللی تهران گفت: مثلا نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی و پالایش، در بیش از 50 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و مسقف برگزار شد و غیر از نمایشگاه بین‌المللی، هیچ سایت نمایشگاهی در کشور چنین امکانی را ندارد. این در حالی است که مثلاً نمایشگاه شهر افتاب بیش از 7 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی اینچنینی ندارد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور با انتقاد از مدیریت شهر تهران تاکید کرد: مسئولین شهر تهران اگر به ظرفیت سایت نمایشگاه شهر آفتاب اعتقاد دارند، باید نمایشگاه‌هایی را که در بوستان گفت‌وگو یا برج میلاد برگزار می‌شود را به شهر آفتاب منتقل کنند ولی چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد؟وی با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به هیچ وجه خصوصی نیست، خاطرنشان کرد: به هرحال اتفاقاتی که پیش از این افتاده بود و نیت‌هایی که برای کمرنگ کردن نقش نمایشگاه بین‌المللی تهران وجود داشت، باعث شد تا نمایشگاه شهر آفتاب در محل فعلی، بدون مطالعه لازم و با آن هزینه‌، احداث شود ولی به هرحال با توجه به اینکه هزینه احداث نمایشگاه شهر آفتاب پرداخت شده، ما وظیفه خودمان می‌دانیم به عنوان سیاست‌گذار و متولی صنعت نمایشگاهی در کشور، اجازه ندهیم هزینه‌هایی که برای احداث نمایشگاه شهر آفتاب شده از بین برود.

حسین‌زاده گفت: از همین رو با توجه به اینکه اصلاح وضعیت نمایشگاه شهر آفتاب با حفظ جایگاه نمایشگاه بین‌المللی تهران جزو دغدغه‌های ذهنی شهردار تهران بود، مذاکراتی با شهردار پایتخت انجام شد و ما برای رونق گرفتن نمایشگاه شهر آفتاب اعلام آمادگی کردیم.

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا