اخبار

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی: پروپیلن خوراک استراتژیک صنایع پایین دستی است

بسپار می نویسد، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: تاکنون در بحث اتیلن و محصولاتی همچون اوره و آمونیاک کارهای جدی شده است، اما امروزه یکی از خوراک های استراتژیک واحدهای پایین دستی پتروشیمی ایران پروپیلن است.


اسماعیل قنبری گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به زنجیره ارزش آفرین پروپیلن و مشتقات آن بطور حتم ایران نیاز  به دانش فنی تبدیل متانول به مشتقات دیگر این زنجیره دارد، از این رو این شرکت با تکیه بر توان خود طی سال های گذشته فعالیت های زیادی در این زمینه انجام داده است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان برنامه هفتم توسعه، صنعت پتروشیمی ایران، ظرفیت تولید افزایش مطلوبی را تجربه کند،افزود: با توجه به تولید یک میلیون تنی محصول پروپیلن درکشور باید به دانش فنی این محصول برسیم و این هدف راخودمان به تنهایی یا با کمک شرکت های دانش بنیان باید انجام دهیم.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طی سال های اخیر فعالیت های گسترده ای را برای تامین فناوری مورد نیاز برای تولید پروپیلن و مشتقات آن انجام داده در سال 1393 ما توانستیم دانش فنی تولید پروپیلن ازمتانول را بدست آوریم، همچنین در سال 1395 بحث توانمند سازی پتروشیمی ایران را با تولید پلی پروپیلن از پروپیلن را در دستور کار قرار داده ایم و از چند ماه پیش این دانش فنی در مرکز پژوهش و فناوری اراک و در دموی آزمایشی به تولید رسده است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری، ادامه داد: از این رو ایران هم اکنون دانش های فنی تولید متانول از گاز، پروپیلن از متانول و پلی پروپیلن از پروپیلن را بدست آورده است. هم اکنون متخصصان ایرانی در حال کار روی دانش فنی تولید ای پی دی ام هستند و به نظر می رسد دانش فنی تولید این محصول تا اوایل سال آینده از پروپیلن هم بدست آوریم.


پروپیلن خوراک استراتژیک پایین دست

قنبری افزود: تاکنون در بحث اتیلن و محصولاتی همچون اوره و آمونیاک کارهای جدی شده است و باید در نظر داشت که امروزه یکی از خوراک های استراتژیک واحدهای پایین دستی پتروشیمی ایران پروپیلن است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: پروپیلن یکی از محصولات کلیدی پتروشیمیایی است که به عنوان خوراک برای تولید پلیمرهای مختلف و محصولات میانی به کار می‌رود.

به گفته وی مهمترین مشتقات پروپیلن عبارتند از: پلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنول، اکسوالکل، اسید آکریلیک، ایزوپروپیل‌الکل و دیگر مواد واسط مختلف که در نهایت به صورت مواد مورد نیاز صنایع الکترونیک، خودروسازی، ساختمان‌سازی، بسته‌بندی و نظیر آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.


منبع: نیپنا 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا