اخبار

مدیرعامل پتروشیمی شازند: کشور از واردات مواد اولیه تولید سرنگ بی‌نیاز است

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: تمام نیاز کشور را در زمینه مواد اولیه انواع سرنگ برای حدود ٥٠٠٠ واحد تولیدی تأمین می‌کند که سبب جلوگیری از خروج بیش از ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور شده است.

ابراهیم ولدخانی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک فنی و سرمایه‌گذاری با شرکت پتروشیمی تبریز با بیان این‌که این شرکت سال گذشته با اولویت تأمین نیاز داخل، ۴۰۰ میلیون دلار ارز به کشور وارد کرده است، اظهار کرد: یک میلیون و ٨٠٠ تن تولید محصولات نهایی و میانی بوده است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از اشتغال توسط صنایع پتروشیمی به ویژه صنایع پایین‌دستی به وجود آمده که نیازهای عمده کشور را در زمینه‌های دارویی، غذایی و همچنین صنایع مختلف تامین می‌کند.

ولدخانی با بیان این‌که در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، اظهار کرد: اگر اجازه می‌دادند واحدهای پتروشیمی صادرات بیش‌تری داشته باشند، قطعا میزان صادرات افزایش بیش‌تری داشت و اگر به این حوزه توجه بیش‌تری می‌شد، شاید کشور نیازی به صادرات نفت نداشت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند جلوگیری از خام‌فروشی را یکی از اقدامات صنعت پتروشیمی دانست و افزود: اگر دولت از بخش پایین‌دستی حمایت بیش‌تری داشته باشد، قطعا می‌توانیم میزان ارزآوری را در این حوزه افزایش دهیم، چراکه پتروشیمی شازند با توجه به این‌که یکی از متنوع‌ترین محصولات را تولید می‌کند، حاشیه سود چندانی ندارد.

ولدخانی با بیان این‌که ما باید خوراک پتروشیمی را از اقصی‌ نقاط کشور تهیه کنیم و محصولاتی را که تولید می‌کنیم با قیمتی که NPC برای ما در نظر می‌گیرد به فروش برسانیم، افزود: سود پتروشیمی شازند قابل مقایسه با پتروشیمی‌های دیگر نیست اما با این وجود یک رسالتی را برای خودمان تعریف کرده‌ایم، به گونه‌ای که اکنون ۵۰۰۰ واحد تولیدی خوراک از این واحد می‌گیرند و ۱۰۰ هزار نیروی کار وابسته به این مجموعه مشغول هستند.

وی با اشاره به اقدامات دیگری که در این حوزه انجام شده، گفت: طی یکی دو سال گذشته گریدهای پلیمری که نیازمند دانش فنی بودند، مورد بررسی قرار گرفت و آخرین مورد که در یکی دو هفته گذشته انجام شد، تولید گرید سرنگ بود که توانستیم واردات آن را متوقف کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان این‌که تاکنون کره جنوبی نیاز کشور را تامین می‌کرد، ادامه داد: وزارت بهداشت از ما درخواست کرد تا این گرید را تولید کنیم و اکنون می‌توانیم نیاز تمام واحدهایی را که نیاز به سرنگ دارند، تامین کنیم به گونه‌ای که این محصول را در بورس عرضه خواهیم کرد و این واحدها می‌توانند این محصول را خریداری کنند که قیمت‌گذاری سرنگ‌ها نیز توسط شرکت ملی پتروشیمی تعیین می‌شود.

ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا