اخبار

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی: به شدت به دنبال مالیات‌ستانی هوشمند هستیم/ مودیان درآمدهای واقعی خود را اظهار کنند

بسپار/ایران پلیمر مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: به شدت به دنبال مالیات‌ستانی هوشمند و مبارزه با فرار مالیاتی هستیم و به نفع مودیان است که هزینه‌ها و درآمدهای واقعی خود را در اظهارنامه ابراز کنند.

علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در گفتگوی 18:30 شبکه خبر سیما اظهار داشت: از ابتدای مهر صاحبان مشاغل پزشکی به پایانه‌های فروشگاهی و کارت خوان‌ها مجهز می شوند و مشاغل پزشکی تا ۲۳ مرداد برای ثبت درخواست به درگاه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند.
وی افزود: به موجب قانون بودجه سال ۱۳۹۸ همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها ازجانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: بر این اساس همه صاحبان مشاغل یاد شده مکلفند  برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و مشخصات دستگاه کارتخوان خودرا ثبت کرده و در اولین ماه پس از دریافت این شناسه از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند.
وی افزود: مودیان هنگام مراجعه به این سامانه الکترونیکی، وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) شده و در قسمت سایر خدمات با انتخاب گزینه «ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی» می‌توانند مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.
مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: به شدت به دنبال مبارزه با فرار مالیاتی و مالیات‌ستانی هوشمند هستیم و اساس کار ما مبتنی بر اطلاعات دقیق خواهد بود و به نفع مودیان است که هزینه ها و درآمدهای واقعی خود را در اظهارنامه ابراز کنند. 

وی گفت: از دیروز این کار شروع شده و تاخیر ۶ ماهه‌ای که وجود داشت به خاطر اماده نبودن زیرساخت‌های لازم بوده که به محض آماده شدن نسبت به برقراری آن اقدام کردیم.

علی رستم پور سپس شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی و قانون مالیات بر ارزش افزوده را که امروز ابلاغ شده اعلام کرد و افزود: بدهکاران مالیاتی اگر تا اول مهرماه جاری اصل بدهی خود را پرداخت کنند کلیه جریمه آنها بخشیده می شود که متقاضیان برای آگاهی از جزئیات این خبر می توانند به سایت سازمان مالیاتی کل کشور مراجعه کنند. 

محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی میهمان تلفنی برنامه با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره قانونگرا بوده است، گفت: ما برای اثبات آن و استقبال از شفاف سازی ها با هدف پیشرفت کشور، در اجرای این طرح با سازمان امور مالیاتی نهایت همکاری را خواهیم داشت.

او افزود: جامعه پزشکی همان طوری که در حوزه نظام سلامت، توانمندی خود را در ارتقای شاخص ها نشان داده است، در این حوزه نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

جهانگیری افزود: طبق آمار بانک مرکزی در سال ۹۷ و ماه‌های سپری شده سال ۹۸ استفاده از کارتخوان‌ها در مطب پزشکان ۱۲ تا ۳۶ درصد افزایش یافته که همین امر نشان دهنده استقبال پزشکان از این موضوع است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در عرصه زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای کامل این طرح اظهار داشت: در توافق‌های صورت گرفته، قرار بر این است که بانک مرکزی زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند تا مشکلاتی مانند تعویض کارتخوان‌ها رفع شود.

وی با اشاره به جمع آوری برخی از کارتخوان‌ها به دلیل تراکنش کم، تصریح کرد: اگر مشکلاتی از این قبیل رفع شود و زیرساخت‌ها مهیا شود، این امر دیگر دغدغه جامعه پزشکی نخواهد بود.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: در جامعه پزشکی بر لزوم اجرای این قانون تاکید شده و اطلاع رسانی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

جهانگیری همچنین درباره موضوع عدالت مالیاتی اظهار داشت: بسیاری از خدمات پزشکان، تعهدی است که پرداخت تعهد‌ها گاهی بیش از یک سال طول می‌کشد.

وی افزود: غالب این پرداخت‌ها مربوط به بیمه است که باید بر اساس قیمت‌های واقعی و توجه به شاخص‌های سلامت صورت گیرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان امور مالیاتی و نهاد‌های ذیربط موضوعات درآمدی و مالیات‌ها به طور کامل بررسی و تعیین تکلیف شود.

فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا