اخباراخبار ویژه

پشت پرده تغییر مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی/ مدیرعامل جدید کیست؟

بسپار/ایران پلیمر با توجه به برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی، وحید باقری خیرآبادی به مدیریت عاملی این شرکت منصوب شد.

هفته گذشته و با حضور مدیران عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و شرکت سرمایه گذاری ایران، هیات مدیره جدید و مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی معرفی و آغاز بکار کردند.

در این جلسه باقری خیرآبادی به مدیریت عاملی این شرکت منصوب شد.

باقری پیش از این در هلدینگ انرژی بنیاد مستضعفان، تاپیکو، صندوق بازنشستگی نفت و… مسئولیت داشته است.

برکناری شبانه مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) با مراحل نهایی بررسی فساد مالی در این شرکت و در آستانه صدور احکام نهایی در این خصوص ابهامات جدیدی را به وجود آورده است.

سید علی نواب که از اواسط بهمن سال گذشته به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری ایران (سهامدار اصلی PCC) به عنوان سرپرست این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده بود، از اواخر اردیبهشت امسال به سمت مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی منصوب شده بود. با وجود شروع تحولات مشهود در آن شرکت و همکاری و تعامل خوبی که در چهار ماه گذشته با دادگاه جرایم اقتصادی برقرار کرده بود، درمراحل پایانی بررسی های دادگاه از سمت خود کنار گذاشته شد.

این درحالی است که پرونده بزرگ شرکت بازرگانی پتروشیمی که به پرونده “فساد پتروشیمی” معروف شده بود، در هفته های گذشته و با تعامل مدیران این شرکت و مسئولان دادگاه، در شرایط آرامی قرار گرفته بود و به نظر می رسد این شرایط برای برخی افراد پشت پرده چندان مطلوب نبوده است که در نهایت به این اتفاق منجر شد.

شنیده ها حاکی از این است که برکناری ناگهانی مدیرعامل این شرکت پرحاشیه در ساعات پایانی روز سه شنبه گذشته و آستانه تعطیلات چند روزه صورت گرفته و خبر این اتفاق نیز بدون اشاره به برکناری مدیرعامل مستقر که بیش از یک ماه از انتصابش می گذشت، با برخی اطلاعات غیر واقعی در خبرگزاری دولت به صورت شبانه منتشر شده است.

گفته می شود مدیرعامل برکنار شده، با برخی سفارش‌ها از طرف افراد منصوب به جریانی خاص برای انتصاب یا عزل برخی مدیران در طول دوره مسئولیت خود مخالفت کرده و این موضوع درکنار روندی که دادگاه فساد پتروشیمی طی می کرده از عوامل اصلی برکناری ناگهانی وی بوده است.

درحالی که در روزهای اخیر برگزاری دادگاه اکبر طبری با انعکاس بسیار گسترده ای در افکار عمومی روبرو شده و اخیرا برخی رسانه ها، از ارتباط بخشی از افراد درگیر در پرونده طبری با مدیران سابق بازرگانی پتروشیمی خبر داده بودند، این تصمیم جدید ابهامات بیشتری را برای این پرونده ایجاد کرده است.

 

ایسنا و تسنیم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا