اخبار

مذاکرات جدید ایران-چین در صنایع پتروشیمی آغاز شد

بسپار می نویسد، با سفر یک هیات چینی به سرپرستی مدیرعامل شرکت (CPECC) چین، دور جدید مذاکرات به منظور سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی بین ایران و شرکت چینی «سی. ان. تی. آی. سی» (CNTIC)، نمایندگان یک شرکت چینی دیگر هم هفته جاری به منظور ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی راهی ایران شدند.

بر این اساس هیاتی به سرپرستی مدیرعامل شرکت CPECC پین از تعدادی از طرح‌های صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر به عنوان اولین هاب پتروشیمی ایران بازدید و مذاکراتی را با مسئولان صنایع پتروشیمی آغاز کرده است.

عبدالرضا زرگر سرپرست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه بازدید نمایندگان این شرکت چینی از صنایع پتروشیمی ماهشهر برای عقد قراردادهای EPCF به منظور توسعه صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی یا مشارکت با شرکت‌های ایرانی و انتقال تکنولوژی اعلام آمادگی کرد.

از سوی دیگر در حالی شرکت‌های چینی برای سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران با استفاده از فرصت پساتحریم استقبال می کنند که مرضیه شاهدائی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه پس از بازگشایی فاینانس چینی ۵ طرح پتروشیمی، بعید است فاینانس سایر طرح‌ها بازگشایی شود، گفته است: دو طرح جدید پتروشیمی حتی فاینانس چینی‌ها را پس داده‌اند.

در همین حال، حمیدرضا رستمی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشتر از معرفی ۲۱ طرح جدید پتروشیمی ایران به فاینانسورهای چینی خبر داده و گفته بود: هدف از جذب فاینانس افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به بیش از یکصد میلیون تن در سال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا