اخبار

مرجانی دقیقا چه رنگی است؟ و چرا به عنوان رنگ سال انتخاب شد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  اکنون ۲۰ سال است که همه ساله در ماه دسامبر شرکت پنتون رنگ سال آتی میلادی را انتخاب می کند. این انتخاب بر تصمیمات اتخاذ شده در طراحی و تولید و البته خرید  صنایع مختلف به خصوص صنعت مد، لوازم خانگی و تزئینات منزل و طراحی های صنعتی تاثیرگذار است. از جمله سایر صنایع در این تاثیر می توان به طراحی های گرافیکی و بسته بندی محصولات مختلف اشاره کرد.

فرایند انتخاب رنگ سال به تحلیل های مختلف و در نظر گرفتن مسائل گوناگون نیازمند است. همه ساله برای رسیدن به تصمیم نهایی متخصصان رنگ پنتون در این موسسه تاثیر احتمالی رنگ های مختلف را بر مسائل گوناگون بررسی می کنند. این انتخاب رنگ می تواند بر صنعت تولید فیلم، سفر، مد و تمامی جنبه های طراحی اثرگذار باشد.

پنتون دلیل اصلی انتخاب رنگ مرجانی زنده را این چنین عنوان کرده است: چون ما به مثبت اندیشی و پیگیری های لذت بخش نیاز داریم.

این رنگ در ابتدا ممکن است صورتی به نظر برسد ولی رنگ انتخاب شده سایه ای از رنگ نارنجی با حالت محوی از طلایی را دارد که حسی از گرما، تغذیه و سرپناه مرجان های صخره ای را نسبت به زندگی دریایی نشان می دهد. به عنوان یکی از دلایل اصلی این انتخاب، جلب توجه انسان ها به طبیعت عنوان شده است.

صخره های مرجانی به عنوان بخش مهمی از محیط زیست جهانی محسوب می شوند. این مرجان ها از اکو سیستم های دریایی محافظت کرده و به پرورش آن ها کمک می کند. این مرجان ها به خالص سازی آب (فیلتر کردن) و ساخت مجدد زندگی دریایی کمک می کند. با وجود تغییرات آب و هوایی و سایر تهدیدهای زیست محیطی مرجان ها در دسته ی موجودات در خطر انقراض محسوب می شوند. این خطر در درجه ی اول ممکن است رنگ این مرجان ها را تحت تاثیر قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا