اخبار

مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر راه اندازی شد/امکان بهره‌مندی تیم‌های پژوهشی از امکانات این مرکز

بسپار می نویسد، مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر طی امضای قراردادی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد.

 دانشگاه امیرکبیر در راستای انتقال فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان طی امضای تفاهمنامه‌ای اقدام به همکاری با شرکت سامسونگ کرده است. بر این اساس با برگزاری مراسمی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر راه‌اندازی شد.

این مرکز با همکاری دانشگاه امیرکبیر و شرکت سامسونگ الکترونیک و با هدف حمایت از طرح‌ها و تیم‌های پژوهشی در حوزه فناوری راه‌اندازی شده است.

زمینه اصلی فعالیت این مرکز حمایت از پژوهش و توسعه برای پروژه‌های کاربردی است.

در این مراسم مدیرعامل شرکت سامسونگ اعلام کرد: تیم‌های تحقیقاتی می‌توانند برای یک دوره سه ماهه از امکانات مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر برای توسعه پروژه‌های خود استفاده کنند که بعد از ارزیابی می‌توانند وارد سه ماهه بعدی استفاده از امکانات این مرکز شوند.

بوم سوک هنگ مدیرعامل شرکت سامسونگ در مراسم افتتاح مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر با بیان اینکه توسعه فناوری و حمایت از تحقیقات و نوآوری یکی از نیازهای هر کشور است، افزود: در این راستا دانشگاه‌ها نقش مهمی را برای تحقق این امر ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی این مرکز اظهار کرد: این مرکز قرار است دانش‌آموختگانی را به جامعه معرفی کند که دانش لازم را برای توسعه فناوری دارند.

هنگ با تاکید بر اینکه تحقیقات و نوآوری‌های انجام شده توسط محققان نقش مهمی را در توسعه علمی جوامع برعهده دارند، خاطرنشان کرد: شرکت سامسونگ به عنوان یک برند برتر در حوزه الکترونیک در جهت حمایت از نوآوری‌ها اقدام به همکاری با دانشگاه امیرکبیر کرده است تا بتوانیم با همکاری یکدیگر گام موثری در توسعه علمی برداریم.

مدیرعامل شرکت سامسونگ اضافه کرد: بر این اساس هدف ما از این همکاری حمایت از تحقیقات و توسعه در حوزه تولید نرم‌افزار و ارائه راه‌حل‌های نوین در حوزه‌های بهداشت، سلامت، محیط زیست و انرژی است.

وی همچنین اظهار کرد: این مرکز در کنار افزایش آگاهی‌های عمومی در رابطه با طراحی اپلیکیشن‌ها در فضای کسب و کار به دنبال فعال‌سازی تیم‌های تحقیقاتی و ارائه راه‌حل‌هایی برای معضلات جامعه است.

هنگ با اشاره به مزایای استقرار در این شرکت خاطرنشان کرد: تیم‌های تحقیقاتی می‌توانند از امکانات این مرکز برای توسعه پروژه‌های خود استفاده کنند و بر این اساس هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای سه دوره سه ماهه از این فرصت استفاده کنند البته تیم‌ها بعد از سه ماهه اول ارزشیابی شده و برگزیدگان وارد سه ماهه بعدی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سامسونگ ارائه مشاوره و ارائه حمایت‌های لجستیکی را از دیگر مزایای استقرار در این مرکز نام برد و ابراز امیدواری کرد که با توسعه همکاری‌های شرکت سامسونگ با دانشگاه امیرکبیر بتواند گام‌های موثری در توسعه علمی بردارند.

وی همچنین افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در دوره‌های این مرکز از امکانات و کارگاه‌های آموزشی سطح بالا برخوردار خواهند شد تا دانش خود را در زمینه‌های مرتبط با ایده و کسب و کار خود افزایش دهند.

هنگ همچنین با تاکید بر اینکه حمایت از پژوهش و توسعه ایده‌های فناورانه در دستور کار این مرکز قرار دارد، یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این مرکز می‌توان به آموزش و آماده‌سازی تیم‌های ایرانی فعال و فعال‌سازی ایده‌های تیم‌های جوان با هدف رفع چالش‌های موجود در حوزه پژوهش دانش‌محور و توسعه نرم‌افزارها و فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد کسب و کار اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا