اخبار

مرکز نظام ایمنی شیمیایی با همکاری وزارت صمت راه اندازی شد

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از راه اندازی مرکز نظام ایمنی شیمیایی با همکاری وزارت صمت خبر داد.

 سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مدیران این وزارتخانه همواره همکاری‌های خوبی با سازمان پدافند غیرعامل کشور داشته‌اند، اظهار داشت: در وزارت صمت و زیرمجموعه‌های آن همانند ایمیدرو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اقداماتی خوب و شایان تقدیری در زمینه رعایت الزامات پدافند غیرعامل انجام شده است.

وی در ادامه به نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقابله با جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران در جریان است پرداخت و گفت: هدف از این جنگ اقتصادی، اثرگذاری بر معیشت و سفره مردم است تا از طریق بستری به نام اقتصاد و تأثیرگذاری بر فکر، ذهن و باور مردم، زمینه نارضایتی و تصور ناکارآمدی ایجاد شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: نمونه تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی خارج پایه بر افکار عمومی با شایعه‌سازی در مورد کمبود کالاها، ایجاد صف‌های خرید دلار و اقلام ضروری و به‌دنبال آن کمبود مصنوعی کالا و تشویق مردم به ایجاد انبارهای خانگی قابل مشاهده است.

 

تنوع سبد محصولات راهبردی پدافند سایبری در حوزه صنعت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به موضوع تهدیدات سایبری در صنایع و زیرساخت‌های حیاتی کشور توضیح داد: برای مقابله با تهدیدات ناشی از استفاده از نرم افزارهای خارجی در صنایع زیرساختی کشور باید به طور مرتب نسبت به رصد و پایش سایبری اقدام شود.

سردار جلالی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به توان و تجارب علمی کشور در این عرصه نرم‌افزارهای بومی خوبی تولید شده است به‌طوری که امروزه سبد محصولات راهبردی پدافند سایبری با بیش از ۲۰۰ محصول راهبردی از تنوع خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نرم افزارها و خدمات بومی، تحلیل حوادث و آسیب‌پذیری‌ها و ارزیابی مستمر میزان آمادگی‌های امنیتی و پدافندی با برگزاری رزمایش‌های سایبری از دیگر اقدامات مهم برای تامین امنیت سایبری در زیرساخت‌های صنعتی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.


راه‌اندازی مرکز ایمنی شیمیایی با همکاری وزارت صمت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین با اشاره به لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه حوزه صنایع در بخش پدافند شیمیایی متذکر شد: این اقدام به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی و صنایعی که با مواد شیمیایی سروکار دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار جلالی با بیان اینکه در این زمینه با برخی کاستی‌ها روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: با راه‌اندازی یک نظام و مرکز ایمنی شیمیایی واحد در کشور که امیدواریم وزارت صمت در اجرای آن همکاری لازم را داشته باشد می‌توان نظامات، ضوابط و پروتکل‌ها در صنایع شیمیایی را تدوین کرده و در اختیار صنایع قرار داد.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا