اخبار

مشاور وزیر اقتصاد: ایران تامین‌کننده منابع خام برای کشورهای تولیدکننده است

بسپار/ ایران پلیمر مشاور وزیر اقتصاد گفت: نقش ایران در اقتصاد بین‌الملل نقش از قبل تعریف شده مبنی بر تامین‌کننده منابع خام برای کشورهای تولیدکننده است که خود را در ارزش صادرات و واردات نشان می دهد.

نعمتی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری همایش اقتصاد ایران اظهار کرد: در دو سال گذشته شعار جدی داریم مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد علاوه بر پیگیری مسائل معیشت وزارت دانش حکمرانی و دانش اقتصاد هم باشد. ما در کشور به سیاست‌های مبتنی بر کیفیت و اجماع نخبگانی کشور نیاز داریم زیرا در غیر این صورت بعید است مسیر گذشته را بتوانیم تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه مسیر گذشته اقتصاد ایران به ویژه دهه نود، مسیر از دست رفته شاخص‌های اقتصادی بود، افزود: طی ۲ سال گذشته جلسات کارشناسی زیادی برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور برگزار کردیم زیرا مسائل اقتصادی ایران بسیار پیچیده بوده و با ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در هم تنیده است.

وی تاکید کرد: باید مسیر گذشته اقتصادی کشور را تغییر دهیم که در همین راستا در همایش اقتصاد ایران به بررسی ارتقای کیفیت اقتصاد ایران خواهیم پرداخت.

مشاور وزیر اقتصاد افزود: اقتصاد ایران در فضای سیاست بین الملل نقش از قبل تعیین شده دارد؛ در واقع ایران نقش تأمین منابع خام برای کشورهای تولیدکننده را دارد که این نقش در ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی بارز است.

وی ادامه داد: اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی ساختارهای خود را در این ۵۰ سال تحکیم کرد که فضای تولید دانش بنیان را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین در گام نخست ایران باید یک جانمایی در اقتصاد بین الملل برای خود در نظر گیرد زیرا در این صورت می‌توانیم اصلاحات ساختاری را رقم بزنیم. مشکلات ساختاری علت ناترازیهای اصلی امروز اقتصاد کشور است.

نعمتی اظهار کرد: محورهای این همایش شامل نظام تصمیم گیری، سیاست گذاری، حکمرانی مبتنی بر داده، ناترازی های نظام بانکی و مباحث ارزی، ناترازی‌های مالیاتی و رفاهی، ناترازی‌های نظام بودجه ریزی، ناترازی های انرژی و جانمایی اقتصاد ایران در نظام بین الممل است.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا