اخبار

مشکل گمرکی ایران در مرز آذربایجان و روسیه حل شد

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مشکل گمرکی ایجاد شده در مرز روسیه و جمهوری آذربایجان با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ایران و صدور دستورات لازم از سوی طرف روسی حل شد.

به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان‌پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به افزایش چشمگیر تجارت با روسیه گفت: این افزایش تجارت در کنار راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب موجب افزایش تردد کامیون‌ها از گمرکات آستارا در مرز ایران و آذربایجان و سامور در مرز روسیه و آذربایجان شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های موجود در مسیر زمینی ایران به روسیه که از جمهوری آذربایجان عبور می‌کند، آماده پذیرش این حجم از تجارت نیست و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ظرفیت پذیرش کامیون در گمرک سومار محدود است و این گمرک نیاز به توسعه دارد، افزود: در کنار این محدودیت، تشدید بازرسی‌های امنیتی نیروهای روس به‌علت بحرانی که در اوکراین ایجاد شده، مشکلاتی را برای کامیون‌داران ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز این مشکل برای حل آن با مقامات روسیه وارد مذاکره شد و ابتدا سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، وزیر نفت به عنوان رئیس کمیسیون مشترک و نیز سازمان توسعه تجارت پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

پیمان‌پاک با بیان اینکه این موضوع در دیدار اخیر آقای دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور با دستیار ویژه پوتین نیز مطرح شد، افزود: نکته‌ای که آقای مخبر متذکر شدند، به اطلاع نخست وزیر روسیه رسید و وی دستورات لازم جهت رفع مشکل را صادر کرد.

وی یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته حجم کامیون‌های موجود در گمرک سومار رو به کاهش رفته و عبور کامیون‌ها از این گمرک سرعت خواهد گرفت.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پایان گفت: حمایت از تجار و بازرگانان از وظایف اصلی سازمان توسعه تجارت است و در لحظه مسائل و مشکلات تجار را رصد و در سطح بالا پیگیری می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا