اخبار

مصر بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه و شمال آفریقا را می‌سازد

بسپار/ایران پلیمر مصر برای ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی منطقه آفریقای شمالی و خاورمیانه (منا) هفت میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز از قاهره، دولت مصر اعلام کرد که قرارداد هفت میلیارد و 500 میلون دلار ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی حوزه منا در منطقه صنعتی عین سخنا را امضا کرده است.

در بیانیه هیئت دولت مصر آمده است که شرکت ملی پالایش و پتروشیمی دریای سرخ و شرکت توسعه منطقه اقتصادی کانال سوئز با مشارکت هم و به‌منظور تولید فرآورده‌های نفتی با ارزش افزوده با هدف تأمین نیازهای داخلی مصر و امکان صادرات این مجتمع را منطقه عین سخنا واقع در در منطقه اقتصادی کانال سوئز می‌سازند.

بر اساس این بیانیه، هدف ایجاد این مجتمع صنعتی پالایش و تولید طیف وسیعی از فرآورده‌های نفتی و شیمیایی با ارزش افزوده شامل پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، پلی‌استر، سوخت کشتیرانی و دیگر فرآورده‌های نفتی و شیمیایی است.

این پروژه که در زمینی به مساحت 3.56 میلیون متر مربع ساخته خواهد شد، از تلاش‌های مصر برای توسعه یک قطب انرژی در شرق مدیترانه به شمار می‌آید.

طارق الملا، وزیر نفت و مواد معدنی مصر در این باره گفت: این پروژه به مصر کمک می‌کند تا در زمینه تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی جایگاه برجسته‌ای داشته باشد.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا