اخبار

مصطفی شادپیروز، مدیرعامل پودرهای میکرونیزه ایران: فکر می کنم شرکت های داخلی بتوانند در شرایط فعلی خود را ثابت کنند

بسپار/ ایران پلیمر شرکت پودرهای میکرونیزه ایران از سال 1364 فعالیت خودر را آغاز کرده است. در حال حاضر این شرکت در چند بخش شامل تولید پودر پیگمنت سیاه، هیدروکسید آلومینیوم، مستربچ مشکی و مستربچ کربنات کلسیم، با هدف تامین مواد اولیه صنایع تولید قطعات خودرو، تزریق پلاستیک، فیلم و نایلکس، لوله، تایر سازی، رنگسازی، چرم مصنوعی، سیم و کابل و گرانول PVC فعال است.  به گفته ی مدیرعامل این شرکت، تا پایان سال جاری یک محصول جدید (هیدرواکسید منیزیم) نیز به تولیدات این شرکت افزوده­ خواهدشد.

شادپیروز در گفت و گو با خبرنگار بسپار در آستانه ایران پلاست گفت: اکنون و با توجه به شرایط کنونی کشور نمی توانم نظر قطعی بدهم. اما با توجه به سیاست­هایی که دولت در خصوص کاهش واردات محصولات با مشابه داخلی ایجاده کرده ­است، به نظر می­رسد، شرکت­های داخلی که توانایی تولید دارند بتوانند خود را در این نمایشگاه ثابت کنند.

وی از نقش تشکل ها در برگزاری نمایشگاه گفت:  در سال های اخیر برای برخی از مسایل از طریق انجمن­ها اقدام کردیم ولی نتیجه ­ای حاصل نشد و انتظارات ما را برآورده نکرده ­اند به همین دلیل اغلب مستقیما وارد عمل شده ایم.

مدیرعامل شرکت پودرهای میکرونیزه ایران پیشنهاد خود برای برگزاری بهتر نمایشگاه را ارائه کرد: پیشنهادی که سال­های گذشته نیز مطرح کردیم، این بود که  شرکت کنندگانی که هر ساله در نمایشگاه مشارکت می­کنند غرفه­ های ثابت داشته باشند، چراکه این امر می­تواند موجب جذب بیشتر بازدیدکنندگان گردد. ضمنا نمایشگاه موضوعی را به نام اسپانسر مطرح کرده و اولویت جانمایی را در اختیار ایشان قرار داده است که این مساله موجب جابجایی غرفه­ ها نسبت به دوره های قبل می شود.

سال گذشته از نمایشگاه ایران پلاست رضایت داشتیم به این دلیل که نسبت به سال 95 بازدیدکننده بیشتری داشتیم و یک سری صنایع جدید به نمایشگاه اضافه شده بودند که برای ما جذابیت بیشتری ایجاد کرد.

شادپیروز از تاثیر تحریم ها بر روی کار خود می گوید: از جمله تاثیرات تحریم ها عدم واردات مواد اولیه مورد نیاز ما بوده ­است. مشکل دیگر اینکه معادلی هم برای این مواد در ایران وجود ندارد. تمامی شرکت ها  از جمله شرکت ما برای  تامین این مواد با مشکلاتی مواجه شدیم. در برنامه ای که وزارت صنعت معدن و تجارت نیز پیاده سازی کرده است این اقلام را در الویت قرار نداده، در حالی که این مواد مورد نیاز برای تولیدات ما هستند.

وی در پایان از ارایه چند گرید هیدروکسید آلومینیوم در ایران پلاست خبر داد: این محصولات با اندازه ذرات 5 میکرون هستند و در عمدتا صنایع کامپاند­های روکش کابل و رنگ و رزین و کامپوزیت جهت افزایش مقاومت در برابر حریق، آنها را به کار می گیرند.

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را که در شماره 192ام بسپار در نیمه شهریور ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا