اخبار

معاون علمی و فناوری رییس جمهور: به حمایت از دانش‌بنیان‌ها اعتقادی ندارم، بلکه آنها باید ما را یاری کنند

بسپار/ایران پلیمر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری تأکید کرد: در همه دنیا در توسعه فناوری‌ در کنار مغزافزارها و نرم‌افزارها، نظام‌های مالی نیز حضور دارند، یک فرهنگی وجود دارد که ما باید دانش‌بنیان‌ها را حمایت کنیم، اما من به این موضوع اعتقادی ندارم، بلکه باید دانش‌بنیان‌ها از ما حمایت کنند.

 دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدی نو)، افزود: زمانی که در مورد اقتصاد دانش‌بنیان سخن می‌گوییم، نمی‌توانیم توسعه آن را بدون حضور بانکها متصور شویم. در واقع اقتصاد دانش‌بنیان‌ها رقم نمی‌خورد مگر با حضور بانک‌ها.

وی با بیان اینکه در همه دنیا در توسعه فناوری‌ در کنار مغزافزارها و نرم‌افزارها، نظام‌های مالی نیز حضور دارند، گفت: یک فرهنگی وجود دارد که ما باید دانش‌بنیان‌ها را حمایت کنیم، اما من به این موضوع اعتقادی ندارم بلکه باید دانش‌بنیان‌ها از ما حمایت کنند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دانش یک موضوع پراهمیتی است که پایه‌های اساسی آن مغزافزار، نرم‌افزار و تولیدات اندیشه است و نه ساختمان و تجهیزات.  هر ساختمانی بدون این عوامل دانش، ارزشی ندارد. در واقع بدون مالکیت فکری نمی‌توان به اقتصاد دانش‌بنیان فکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه دانش‌بنیان‌ها حوزه‌ای است که ارزش افزوده بالایی دارد و اکنون دنیا، دنیای رقابت بر دانش است. به همین دلیل است که دانش، قدرت جهانی به شمار می‌رود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری اظهار  کرد: محصولات دانش‌بنیان ارزشمند هستند و نیاز به حمایت ندارند، بر این باوریم که محصول دانش‌بنیان محصولی است که مشتری برای آنها صف بکشد و می‌تواند اقتصاد دانش‌بنیان را رقم بزند.

وی تاکید کرد: اگر واقعا این فضای درست را بسازیم  که مردم، سرمایه گذاران و بانکها این موضوع را درک کنند، می‌توانیم سود و ارزش افزوده حاصل از دانش را داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها می‌توانند در ایجاد ارزش افزوده نقش خود را ایفا کنند، گفت: ارزش واقعی دانش‌بنیان‌ها را باید حکومت، دولت و بانک‌ها متوجه باشند؛ این عوامل مهم باید به ما کمک کنند تا شرکت‌ها حرف جدید خود را تبدیل به ارزش و عرضه به بازار کنند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری وظیفه حمایت و پشتیبانی از ایده‌های اولیه را برای رسیدن به محصول اولیه محققان بر عهده دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری افزود: ما باید شرکت‌هایی را که ابرشرکت تولیدکننده فناوری هستند، مورد توجه قرار دهیم.

لزوم همکاری بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی ریس‌جمهوری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: ارزش دانش از هر چیز دیگری بالاتر است، بعضا محصولی داریم که از ۱۰ واحد به فروش رفته آن، ۹ واحد قیمت مالکیت فکری آن محصول است.

وی خاطر نشان کرد: صنعت دانش‌بنیان قبل از اینکه که روی سخت‌افزار و ساختمان استوار باشد، بیشتر روی مغزها و فکرها استوار است و ارزش‌های بالایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو هر چه سریع‌تر به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم، قطعا مزه این اقتصاد و رفاه و آرامش و تولید ثروتی که ایجاد می‌کند، بر زندگی همه مردم اثرگذار خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی، وجه تمایز کارخانه نوآوری امیدی نو با سایر کارخانه‌ها را همکاری بانک با آن دانست و اظهار کرد: اینکه بانکی به طور جدی پای کار باشد و بر روی حوزه‌ای پیشرو در دنیا متمرکز شود، بسیار مهم است؛ چرا که ترکیب موضوع هوشمندسازی با این همکاری‌ها، اتفاقات بسیار جالبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به شرکت‌های مستقر در این کارخانه، خاطرنشان کرد: ترکیب فناوری گردشگری، بانکداری و هوشمندسازی، ارزش افزوده جالبی را ایجاد می‌کند و ورود بانک به صورت پیشرو در این کارخانه نوآوری اتفاق خوبی است که امروز رخ داده است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا