اخبار

معاون عمومی وزارت صمت: افزایش ۵ برابری رشد تولید در دولت سیزدهم/ بازگشت ۵۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید

بسپار/ ایران پلیمر معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش پنج برابری رشد تولید در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی برادران ۲۶ شهریور ماه در جریان سفر خود به خراسان شمالی و آیین افتتاح شرکت تعاونی چوب گستر خاورمیانه در شهرستان شیروان، از خراسان شمالی به عنوان استانی یاد کرد که در راستای تحقق شعار سال و رهنمون های مقام معظم رهبری با رونق تولید و اشتغال پایدار در مسیر رشد صنعت عملکرد مثبتی  داشته است.

وی اظهار کرد: موج افتتاح واحدهای تولیدی، افزایش تولید و اشتغال پایدار در کشور به صورت جدی دنبال می شود و مسیر رشد تولید را دنبال می کنیم.

برادران در بخش دیگری از سخنان خود به جهش رشد اقتصادی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در سال اول حدود ۳.۵ درصد و پارسال ۹.۵ درصد در گروه صنعت شاهد رشد بودیم و باید به سمت جامعه صنعتی با اشتغالزایی و صادرات بالا در حرکت باشیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعداد واحدهای راکدی که در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید بازگشت و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد. بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و معدنی فعال شدند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد در حوزه صنایع عمومی (نساجی، سلولزی و غذایی) ایجاد اشتغال پایدار کردند.

وی همچنین از آمادگی برای حمایت از استان در قالب تسهیلات، مواد اولیه و اختصاص زمین واحدهای تولیدی خبر داد و یادآور شد: خراسان شمالی با ظرفیت های خوبی که دارد جزو اولویت های مهم ما محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا