اخبار

معاون وزیر صمت: محدودیت‌های ارزی صنایع برطرف شد

بسپار/ایران پلیمر معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برطرف شدن مشکلات ناشی از محدویت‌های ارزی برای واحدهای تولیدی به خصوص در حوزه ماشین آلات خبر داد.

“محمد مهدی برادران” ۱۰ آذرماه در سفر یک روزه به مازندران طی بازدید از یک شرکت بزرگ تولید مقوا و کارتن در شهرستان آمل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با تفاهمی که با مدیران بانک مرکزی انجام شده، مدیران واحدهایی تولیدی و صنعتی می‌توانند از این ظرفیت جدید ایجاد شده بهره‌مند شوند.

وی افزود: البته اولویت نیز درحوزه تخصیص ارز به صنایعی که پیشران، عمومی و مورد نیاز اصلی مردم هستند، اختصاص داده خواهد شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان اینکه در سال گذشته با چالش تامین کالاهای اساسی در کشور مواجه بودیم و اکنون این مشکل به طور کامل برطرف شده است، تصریح کرد، در حوزه لوازم خانگی، شوینده‌ها، پوشک، کاغذ و دیگر محصولات دراین حوزه در بازار به وفور کالا موجود است و درحال رقابت با نمونه‌های داخلی و خارجی هستند.

برادران افزود: وزارت صمت دراین مدت با ظرفیت سازی خوبی که در کشور ایجاد کرده به سمت داخلی سازی وعمق بخشی به تولیدات داخلی می‌رود تا علاوه بر تکمیل زنجیره‌های تولیدی، به سمت خودکفایی و تامین ارزش محصولات برویم.

جداسازی زباله‌های کاغذی برای ظرفیت سازی منبع

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین به اقدام دیگری درخصوص هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش وپرورش و درخواست از شهرداری‌های سراسر کشور در امر جداسازی و تفکیک مقوا و کاغذهای بازیافتی اشاره کرد و ادامه داد: این هماهنگی خوشبختانه انجام شده و به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب ومنبع سودآوری که کمتر مورد توجه قرار گرفته می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برادران افزود: صنایعی که در گام دوم و در راستای افزایش ظرفیت تولید کاغذ و مقوا در کشور اضافه می‌شوند به نوعی در حوزه صنایع بازیافتی هستند که می‌توانند کمک کننده باشند.

وی یادآورشد، مجموعه این اقدام‌ها درحوزه صنعت سلولزی، چاپ و تولید کاغذ می‌تواند کشور را در رسیدن به خوداتکایی نزدیک‌تر کند.

وی همچنین به بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان برای برون رفت از مشکلات این حوزه نیز تاکید کرد.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا