اخبار

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه: جذب سرمایه‌گذاران ایرانی اولویت سوریه است

بسپار/ ایران پلیمر معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه اعلام کرد: این کشور در مسیر بازسازی خود به دنبال استفاده از تمام گزینه‌های موجود است و در این زمینه جذب سرمایه‌گذاران ایرانی یک اولویت جدی به شمار می‌رود.

رانیا احمد امروز در همایش آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در سوریه تصریح کرد: دولت و ملت سوریه در سال‌های گذشته یک جنگ همه‌جانبه را تجربه کردند و امروز با پایان یافتن این جنگ اولویت سوریه خروج از محاصره‌ای است که در این سال‌ها رخ داده بود.

به گفته وی با تدوین یک قانون جدید سرمایه‌گذاری دولت دمشق تلاش می‌کند اشکالات ساختاری سال‌های جنگ را برطرف کرده و شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کند. در این زمینه سرمایه‌گذاران ایرانی یکی از اولویت‌های اصلی سوریه به‌شمار می‌رود.

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با بیان این‌که دولت سوریه تلاش می‌کند با استفاده از قانون جدید سرمایه‌گذاری حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران را انجام دهد، توضیح داد: یکی از اولویت‌های قطعی ما حمایت از تولیدکنندگان مان خواهد بود و در این زمینه فعال کردن شهرک‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد. صادرکنندگان و سرمایه‌ گذاران ایرانی می‌توانند با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده مذاکرات خود را نهایی کرده و در این فرآیند بازسازی مشارکت جدی داشته باشند.

در ادامه این همایش عدنان محمود – سفیر سوریه در تهران – نیز ایران را به عنوان یک شریک جدی در مرحله بازسازی سوریه قلمداد کرد و گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران یک مشارکت استراتژیک داریم و همان‌طور که در زمان جنگ با تروریست‌ها ایران در کنار ما قرار داشت در دوره بازسازی نیز این مشارکت و همراهی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: دمشق توجه جدی به شرکت‌های ایرانی دارد و تلاش می‌کند با ارائه تسهیلات لازم حضور آنها در سوریه را به منظور جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌ها قطعی کند. ما به زودی یک نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌کنیم که این فضا فرصتی جدی برای آشنایی شرکت‌های دو طرف با یکدیگر و افزایش همکاری‌ها به وجود می‌آورد.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون عالی دو کشور تاکید کرد: این اجلاس که با حضور معاون اول رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر سوریه انجام شد به امضای موافقت‌نامه‌های استراتژیک ختم شد که امیدواریم در آینده نزدیک شرایط برای اجرایی شدن این موافقت‌نامه‌ها فراهم شود.

محمود خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۰۰ شرکت ایرانی برای حضور در نمایشگاه سوریه اعلام آمادگی کردند و ما تلاش می‌کنیم حداکثر توان خود برای خدمت‌رسانی و ارائه‌ اطلاعات لازم به شرکت‌های ایرانی را فراهم کنیم تا مشارکت‌ها افزایش یابد.

 

ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا