اخبار

معرفی آمیزه های TEH جدید تولیدی KRAIBURG

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت KRAIBURG تولیدات گوناگونی دارد. اما در نمایشگاه Fakuma 2018 تمرکز این شرکت بر محصول جدید طراحی شده بود. این محصول دارای یک فناوری نوین در زمینه ی لاستیک های گرمانرم ترکیبی (thermoplastic elastomer hybrid)  یا TEH بود.

موادی که با استفاده از اختلاط مواد گرمانرم و لاستیک های اتصال عرضی شده تولید می شوند معمولا با آمیزه های EPDM/PP شناخته می شوند. این مواد کاربرد لاستیک ها را داشته در حالی که فرایندپذیری مواد گرمانرم را در خود دارند. این در حالی است که محدودیت هایی در مورد استفاده از این محصولات وجود دارد. به عنوان مثال در کاربردهایی که تماس با سطوح دما بالا مورد نیاز است، این مواد افت خواص داشته و عملکرد محدود شده ای را نشان می دهند.

بنابراین، نیاز به موادی که دارای فرایند پذیری مشابه مواد گرمانرم بوده و در عین حال مقاومت حرارتی و شیمیایی داشته باشند به شدت احساس می شود. شرکت KRAIBURG چنین موادی را در دسته ی لاستیک های گرمانرم ترکیبی یا TEH قرار داده تا به خوبی این مواد را از آلیاژهای شناخته شده ی TPVهمچون EPDM/PP جدا سازد.

این شرکت محصولات خود را با محوریت TEHتولید کرده و ادعا می کند این مواد نه تنها به چالش های حال حاضر در صنعت پاسخ گوست بلکه به عنوان کلاس جدیدی از عملکرد برای فرایندکاران شناخته خواهد شد.

این مواد با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند به عنوان جایگزینی برای آمیزه های لاستیکی تلقی گردند. از جمله ویژگی های بارز این مواد می توان به مقاومت دمایی آن ها اشاره کرد. این مواد می توانند با دستگاه های قالب گیری تزریقی و رانشگری معمول، تحت فرایند قرار گیرند. این مواد ۱۰۰ درصد قابل بازیافت بوده و می توانند در چرخه ی اقتصاد مدور مصرف شوند. نمونه های مشکی و بی رنگ از محصولات TEH فعلا در دسترس است.

این محصولات تا دمای ۱۵۰ درجه ی سلسیوس مقاومت داشته و در برابر موادی نظیر روغن ها، نرم کننده ها، سوخت و رنگ دهنده ها بسیار مقاوم هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا