اخباراخبار ویژه

معرفی پلیمری جدید از LUBRIZOL برای کفش های ورزشی

بسپار / ایران پلیمر همگام شدن با نیاز مشتریان برای تولید پوشاک ورزشی کار دشواری است و شرکت Lubrizol از این فرصت برای ایجاد تولیداتی منحصربه فرد و هوشمندانه استفاده می کند. این شرکت ماده ی جدیدی را برای کاربرد در کفش های ورزشی معرفی کرده است.

جولی اشلپر، مدیر بخش توسعه ی تجاری پلیمرهای مهندسی شرکت می گوید: “فشار زیادی برای توسعه و پیشرفت برای پاسخگویی به نیاز مشتریان وجود دارد. ما باید به طور همزمان، رنگ، بافت، جنس، سبکی و جدید بودن محصول را باهم در نظر بگیریم. و همزمان با نظرات مشتریان محصولات خود را تولید کنیم. در Lubrizol این فرایند با تولید مواد جدید و بالا بردن عملکرد همراه می شود.”

جدیدترین محصول این شرکت، برای طراحی کفش های با وزن سبک طراحی شده است که برای تولید، مواد کمتری مصرف می کنند و اجزای کمتری دارند. همچنین انتظار می رود در فرایند تولیدکفش ها، با استفاده از این مواد، میزان ضایعات کمتری تولید شود و محصولات نهایی اجزای قابل بازیافت بیشتری داشته باشند. این ماده در حالت تکاملی خود، با نام های Estane TRX و BounCell-X با توجه به پایداری مواد و همچنین قابلیت بازیافت آن ها، طراحی شده اند. تولید پلیمر مهندسی Estane که درواقع یک نوع پلی یورتان ترموپلاست (TPU) است، خلا میان لاستیک منعطف و پلاستیک های سخت را با مجموعه ای از ویژگی های فیزیکی متفاوت پر کرده است.

Estane TRX به عنوان یک لاستیک ترموست طراحی شده است. بنابراین انتخاب Estane TPU و چاپ سه بعدی آزادی عمل بیشتری را به طراح می دهد. چرا که چاپ سه بعدی امکان تولید طرح های پیچیده را برای تعداد بالا فراهم می کند.

وجود تنها یک ماده در زیره ی کفش و تولید توسط چاپ سه بعدی می تواند عملکرد خوبی به همراه سبکی، و نرمی مناسب را به همراه داشته باشد و Estane TRX TPU برای این هدف مناسب است. در شرکت Lubrizol همچنین فناوری استفاده از الیاف جدیدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بعد جدیدی از راحتی، کشش و متناسب بودن را در عین طراحی و بافت زیبا ایجاد می کند. این شرکت قصد دارد محصولات خود را با استفاده از فناوری های تولید چسب که منجر به حذف چسب های حلال پایه در تولید کفش های ورزشی می شود، گسترش دهد.

اشلپر می گوید: “ما خودمان را در برابر بن بست ها ارزیابی نمی کنیم. ما خودمان را ارزیابی می کنیم که چقدر توانسته ایم مشتریان خود را به اهدافشان برسانیم، چقدر مشتری جدید داشتیم و چقدر توانسته ایم در مشتریان قبلی خود وفاداری ایجاد کنیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا