اخبار

معرفی یک ابزار برخط برای بازیافت محفظه‌های پلی‌اتیلنی پرچگال/ هدف بعدی ظروف پلی‌پروپیلنی است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر RecyClass ابزار برخطی است که توسط گروه اروپایی بازیافت پلاستیک توسعه داده شده و به پنج زبان زنده دنیا در دسترس است. این ابزار پروتکل جدیدی را منتشر کرده که امکانات طراحی ویژه‌ای را در ارتباط با قابلیت بازیافت‌پذیری محفظه‌ها و ظروف پلی‌اتیلنی پرچگال مورد آزمون قرار می‌دهد.

پروتکل ارزیابی قابلیت بازیافت‌پذیری ظروف از جنس پلی‌اتیلن پرچگال، شرایط بازیافت را در فرایند آن در اروپا بازسازی می‌کند. به این منظور آمیزه‌هایی از فناوری‌های آزموده شده و نمونه‌ای از محصول فرآوری می‌شوند و خروجی آن با استفاده از قالب‌گیری دمشی به بطری‌هایی تبدیل می‌شود تا به این ترتیب خواص ماده مورد ارزیابی قرار گیرد. به صورت جایگزین نمونه‌های پرکی را نیز می‌توان برای ارزیابی با اکستروژن به صفحاتی تبدیل کرد.

Herbert Snell، عضو هیئت مدیره کمیته فنی RecyClass و مدیر داخلی شرکت Multiport می‌گوید: انتشار این پروتکل‌ها این امکان را برای صنعت فراهم کرده که قابلیت بازیافت بسته‌بندی‌های مختلف را به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار دهند و در نتیجه نتایجی یک‌دست داشته باشند. Gian de Belder، عضو هیئت مدیره RecyClass و متخصص بسته‌بندی در شرکت Procter & Gamble اضافه کرده است: یک روش مشترک برای اندازه‌گیری میزان بازیافت‌پذیری بسته‌بندی‌ها برای ارزیابی ادعاهایی که توسط بسیاری از صاحبین برندها ارائه می‌شود، ضروری است. افزون بر این، استانداردسازی رویه چنین آزمون‌هایی به لحاظ اولویت برای صنعت بسیار مهم است.

در سال 2018 یک پروتکل از جانب RecyClass برای فیلم‌های پلی‌اتیلنی منتشر شد. در گام بعدی این کمیته بر توسعه پروتکل ارزیابی محفظه‌های پلی‌پروپیلنی متمرکز شده است و پذیرای هر درخواستی برای ارزیابی قابلیت بازیافت‌پذیری فناوری‌های جدید برای این آزمون است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا