اخبار

منطقه آزاد اروند، قطب حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاران چینی

بسپار/ایران پلیمر معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند قطب انرژی برای سرمایه‌گذاران چینی باشد.

روح الله خزایی در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری “سیفیت” چین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با داشتن ظرفیت‌های عظیم حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند قطب حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاران کشور چین باشد.

وی با اشاره به قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و به سرانجام رساندن این قرارداد، افزود: در راستای توسعه روابط خارجی و گسترش سرمایه‌گذاری خارجی، دو کشور ایران و چین با داشتن منافع مشترک طبق قرارداد سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله، می‌توانند اتفاقات خوبی را در سطح کلان رقم بزنند که حضور مناطق آزاد با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه سیفیت چین نقطه عطف و چشم‌انداز روشنی در این زمینه است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر این که منطقه آزاد اروند با داشتن ظرفیت‌های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی یکی از قطب‌های مهم انرژی در کشور است، گفت: با توجه به اینکه چین بزرگترین مصرف‌کننده انرژی در دنیا است، اروند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری این کشور خواهد بود.

خزایی ادامه داد: وجود ۱۶ میدان نفتی در محدوده منطقه آزاد اروند که بهره‌بردار همه آن‌ها شرکت نفت و گاز اروندان است، ظرفیت بسیار خوبی برای تولید صنایع پایین دستی است و باید بیش از پیش از این ظرفیت عظیم بهره برد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند با داشتن صنایع بالادستی و پائین دستی و در کنار آن قوانین آسان در حوزه سرمایه‌گذاری امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر مناطق آزاد دارد که قطعا برای سرمایه‌گذاران چینی جذاب خواهد بود.

بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) به‌ عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها از ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲) در شهر شیامن این کشور در حال برگزاری است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا