اخبار

منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه توسعه همکاری‌های ایران و آذربایجان

بسپار/ایران پلیمر سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه توسعه همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان است.

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با محمد سجاد سیاهکارزاده، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص سازوکارهای توسعه همکاری های دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار که مدیران سازمان و نماینده وزارت امور خارجه در استان گیلان حضور داشتند، دو طرف به بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مزیت‌های موجود و قابل ایجاد در مسیر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور پرداخته و با اشاره به وجود اشتراکات مذهبی، فرهنگی، قومی و تاریخی، منطقه آزاد انزلی را مزیت ویژه کشورمان جهت ارتقای سطح روابط فی مابین اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، در ارتباط با منافع اقتصادی ناشی از فرصت های همکاری های مرتبط با دریای کاسپین، کریدور شمال جنوب، مناسبات بندری و افزایش مسیرهای حمل و نقل دریایی بین بنادر انزلی و کاسپین که در محدوده این منطقه واقع شده اند با بنادر جمهوری آذربایجان به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزاری دیدارهای تجاری میان فعالین اقتصادی دو کشور، برپایی نمایشگاه های مشترک و اختصاصی به میزبانی این منطقه و در جمهوری آذربایجان، امکان سنجی بازاریابی صادرات و صادرات مجدد محصولات تولیدی ایران به کشورهای حوزه قفقاز از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور و افزایش همکاری های ترانزیتی در کریدورهای بین المللی مهمترین موضوعات مورد توافق سفیر ایران در باکو و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بود.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا